اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6
هشت بازی؛ هفت باخت

هندبال کاسپین در سراشیبی سقوط

  • کد خبر : 677
  • 11 اکتبر 2013 - 12:53
هندبال کاسپین در سراشیبی سقوط
هیات هندبال استان قزوین، سال گذشته پس از قهرمانی نوجوانان قزوین در لیگ برتر کشور و با توجه به اعلام آمادگی باشگاه کاسپین برای تیمداری در رشته هندبال، یک تیم بزرگسال را با عنوان تیم هندبال کاسپین قزوین راهی لیگ برتر کرد؛ تیمی که البته بیش از هرچیز در آن حاشیه‌ها به چشم می‌خورد.

 باخت‌های پی در پی هندبالی‌ها در سال گذشته باعث شد تا باشگاه کاسپین، مرتضی ململی را به عنوان مدیر امور هندبال باشگاه کاسپین معرفی کند تا شاید او بتواند به این تیم سر و سامان دهد؛اما اضافه شدن ململی هم نتوانست تاثیر مثبتی بر این تیم داشته باشد و شکست‌ها همچنان ادامه یافت. درحالی‌که همه ورزش دوستان قزوین پیش بینی می‌کردند این تیم به لیگ دسته اول کشور سقوط می‌کند، این اتفاق نیفتاد و بازیکنان غیر بومی این تیم توانستند درهفته‌های آخر با کسب پیروزی مقابل مس کرمان، تیم را در لیگ برتر حفظ کنند.
امسال هم گویی همان اتفاقات سال پیش به شکلی دیگر درحال تکرار است. گرچه قرار نبود امسال هیات هندبالی‌ها تیمی را روانه مسابقات کند و می‌خواست هندبال کاسپین را منحل شده اعلام کند؛ اما با رایزنی‌هایی که با مسوولان باشگاه کاسپین کردند، توانستند امسال هم هیات مدیره کاسپین را برای شرکت دادن یک تیم هندبال در لیگ برتر راضی کرده و  تیمی را روانه مسابقات کنند؛ تیمی که به نظر می‌رسد از قدرت زیادی برخوردار نیست و نه به عنوان مدعی که به‌نام یک تیم برای ماندن در لیگ می‌جنگد که تاکنون هیچ ثمری نداشته است.
تیم هندبال کاسپین در اولین دیدار خود در لیگ برتر امسال با اختلاف امتیاز ۲۰ و با نتیجه ۴۱ بر ۲۱ مغلوب تیم ثامن الحجج مشهد شد. در دومین مسابقه بازی را با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به پارس نیک فلاورجان واگذار کرد. هفته سوم هم کاسپین نتوانست بازی خوبی در مقابل نیک اندیشان اصفهان برگزار کند و نتیجه را با حساب ۳۵ بر ۲۱ به این تیم واگذار کرد و در هفته چهارم لیگ هم کاسپین در سالن شهید بابایی با نتیجه ۳۳ بر ۲۸ مغلوب هپکو اراک شد.
هندبالیست‌های تیم کاسپین قزوین در دیدار هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور نیز مقابل تیم قدرتمند ثامن‌الحجج سبزوار با نتیجه ۴۱ بر ۲۹ تن به شکست دادند؛ نتیجه‌ای که البته انتظار شکست آن از قبل می‌رفت. کاسپین در دیدار هفته ششم خود در سالن شهید بابایی قزوین، میزبان تیم هندبال صبای قم بود که با توجه به استفاده از امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران خودی موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ از سد این تیم عبور کند و نخستین پیروزی فصل خود را در این مسابقات به دست آورد؛ البته این نکته را هم باید یادآور شد که تیم صبای قم هم قدرت فنی زیادی نداشت و بیشتر بازی‌های خود را به تیم‌های حریف واگذار کرده بود. شاگردان محمد باقری، در هفته هفتم هم مقابل نیروی زمینی تهران، نتیجه را واگذار کردند و در نهایت در هفته هشتم هم بازی را دیداری که حواشی زیادی داشت، به صنعت مس کرمان باختند تا برای زدن رکورد پی در پی باخت‌ها، قدم محکم بردارند.
محمد باقری، سرمربی تیم هندبال کاسپین درمورد وضعیت تیمش به «فروردین امروز» می‌گوید : متاسفانه تیم ما بی‌تجربه است و همین موضوع هم عامل اصلی شکست‌های ماست. امسال به علت نبود بودجه کافی، بازیکنان جوانی را به خدمت گرفته‌ایم که تجربه کافی ندارند و بازی را در دقایق آخر  رها می‌کنند. در واقع ما چوب بی‌تجربگی بازیکنانمان را می‌خوریم.
وی می‌افزاید: برای برون رفت از این مشکل باید تمریناتمان را افزایش دهیم تا به مرور زمان، هماهنگی تیمی افزایش پیدا کند تا تجربه بیشتری کسب شود.
سرمربی تیم هندبال کاسپین، با اشاره به حواشی به وجود آمده برای کاسپین پیش از شروع فصل ادامه می‌دهد: به علت نبود بودجه قرار بر این بود که تیم هندبال کاسپین قزوین منحل شود؛ اما در روزهای آخر مسوولان کاسپین تصمیم گرفتند در لیگ برتر شرکت کنند و همین موضوع باعث شد تا تیم دیر تشکیل شود و تمرینات هم به دنبال آن دیر شروع شود؛ بنابراین نتوانستیم هماهنگی لازم را بین بچه ها ایجاد کنیم.
باقری با مقایسه تیم سال گذشته کاسپین با تیم امسال ادامه می‌دهد: سال گذشته یک تعداد بازیکن اصفهانی داشتیم که بازیکنان خوبی بودند؛اما در اختیار تیم نبودند و فقط برای مسابقه به تیم اضافه می‌شدند؛ اما امسال بازیکنانی در اختیار گرفته‌ایم که در خدمت تیم هستند و در تمرین‌های تیم شرکت می‌کنند و البته جوان و بی‌تجربه هم هستند.
سرمربی تیم کاسپین می‌گوید: چهار، پنج تیم در لیگ برتر حضور دارند که شانسشان برای سقوط به لیگ یک زیاد است و ما هم متاسفانه یکی از آن تیم‌ها هستیم؛ اما فکر می‌کنم اگر از ما حمایت شود و ما هم تلاشمان را افزایش دهیم که مطمئن باشید،چنین کاری انجام می‌دهیم، می‌توانیم در لیک برتر بمانیم؛ اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و من نمی‌توانم از الان قضاوت کنم.
به هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا کاسپین می تواند در هفته‌های بعدی نتایج پیشین خود را جبران کند و در لیگ بماند یا اینکه دوباره مغلوب حریفان خود می‌شود و رکورد شکست‌های یک تیم را در لیگ برتر خواهد شکست.

محمد نوری

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.