اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
تکماش آماده شرکت درلیگ برترمی شود

پیش به سوی بازیکن سازی

  • کد خبر : 598
  • 27 سپتامبر 2013 - 21:42
پیش به سوی بازیکن سازی
بلند قامتان قزوینی، چند روزی می‌شود که تمرین‌های خود را برای شرکت در لیگ برتر بسکتبال شروع کرده‌اند؛

لیگ برتر امسال برای نخستین بار میزبان یک تیم تمام قزوینی است. درسال‌های گذشته تیم‌هایی چون پردیس متحد، صبا مهر و کاسپین در لیگ برتر بسکتبال به نمایندگی از قزوین شرکت می‌کردند، اما این تیم‌ها هیچ‌گاه نتوانستند مردم قزوین را راضی کنند؛ چراکه این تیم‌ها متعلق به قزوین نبودند و با خرید بازیکنان غیربومی در لیگ برتر نتیجه می‌گرفتند. با این وجود، امسال تکماش یک تیم بومی محسوب می‌شود؛ چون خودش با بازیکنان بومی توانسته است از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند. همین مساله هم باعث شده است تا مردم قزوین، تکماش را دوست داشته باشند و از حالا منتظر حضور آن‌ها در لیگ برتر باشند.
محمد رضا اسلامی، سرمربی جدید تکماش
یکی از تغییرات مهمی که تیم تکماش، امسال نسبت به سال گذشته دارد، تغییر سرمربی است. ابوالقاسم کیانی که با دوسال کار، توانست تکماش را به لیگ برتر برساند و کارنامه خوبی از خود درقزوین به جای بگذارد، امسال جای خود را به محمد رضا اسلامی داده است. شایعات زیادی درمورد چرایی این تغییر مطرح است. برخی معتقدند، کیانی به خاطر بیماری و دوری از استرس، از قزوین رفته است  و برخی دیگر هم نداشتن توافق با مسوولان تکماش را عامل رفتن او می‌دانند، اما آنچه برای تکماش مهم به نظر می‌رسد این است که هم‌ اکنون محمد رضا اسلامی، مربی جوان و دارای کارنامه، بر روی نیمکت‌اش می‌نشیند.
مهدی معینی، کارشناس زبده بسکتبال قزوین درباره انتخاب اسلامی، به‌عنوان سرمربی به «فروردین امروز» می گوید: اسلامی، یک گزینه مطلوب برای تکماش است؛ چرا که هم کارنامه خوبی دارد و هم جوان شایسته‌ای است.
امید حمیدی، کارشناس جوان بسکتبال قزوین هم معتقد است: انتخاب آقای اسلامی به عنوان سرمربی تکماش، بهترین انتخابی بود که می‌توانست انجام شود. ایشان بهترین گزینه سرمربی‌گری تکماش بودند که خدا را شکر در نهایت هم به عنوان سرمربی انتخاب شدند. شما اگر کارنامه آقای اسلامی را ببینید، متوجه این نکته خواهید شد که چرا آقای اسلامی یک گزینه مطلوب است.
مهدی نوروزی، دبیر هیات بسکتبال استان قزوین هم به «فروردین امروز» می‌گوید: دو سالی بود که کار اسلامی را در تیم‌هایی رصد می کردیم که حضور داشتند. ایشان با تیم «البدر کنگ» که تیم نه چندان مطرحی بود و از بازیکنان آمریکایی هم بهره نمی برد، توانست جزو هشت تیم برتر لیگ شود که این یک موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.
نوروزی می‌افزاید: به غیر از اسلامی، دو گزینه دیگر را هم درنظر داشتیم که در نهایت با اسلامی به توافق رسیدیم که من از این موضوع بسیار خوشحالم؛ چرا که او یک مربی کار بلد است و با اهدافی که ما برای تکماش در نظر گرفته ایم، همسو است.
دبیر هیات بسکتبال استان با اشاره به داشتن مشکل کاری آقای کیانی  تاکید می‌کند: کیانی، کاری را که باید در ۴ سال انجام می داد، در دو سال انجام داد وما را طی دو سال به سوپر لیگ رساند که ما هم از او ممنون هستیم و برایش آرزوی توفیق درهرجایی که هست، داریم.
انتظاراز تکماش
یکی از موضوع‌هایی که این روزها در محافل ورزشی کم و بیش روی آن بحث می‌شود، این موضوع است که تکماش در لیگ برتر باید چه رتبه‌ای کسب کند تا بتواند انتظارات را برآورده کند. مهدی معینی در این باره به «فروردین امروز» می‌گوید: تکماش، اگر بتواند تیم خود را در لیگ برتر حفظ کند و بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد، نتیجه خوبی کسب کرده است.
این کارشناس بسکتبال ادامه می‌دهد: از نظر من، تیمی موفق است که ۵۰ درصد بازیکنان آن بومی باشند. شایسته است که هیات بسکتبال در کنار این تیم لیگ برتری، یک تیم دسته یکی و یا دسته دومی داشته باشد که بازیکنان بومی بتوانند درآن عرض اندام کنند.
اما امید حمیدی درمورد انتظارات از تکماش می‌گوید: نباید نگاهمان به حضور تکماش در لیگ برتر، نگاهی باشد که انتظارات را بالا ببرد. ما باید ببینیم، قبل از لیگ برتر، چه تعداد بازیکن بومی با کیفیت داشته‌ایم و بعد از لیگ برتر، چه تعداد بازیکن بومی با کیفیت خواهیم داشت؟ اگر تعداد این بازیکن‌ها بومی زیاد شد؛ یعنی نتیجه خوبی به‌دست آمده‌است.
این کارشناس می‌افزاید: تکماش، یک برنامه‌ریزی بلند مدت دارد که می‌خواهد براساس آن حرکت کند؛ در واقع برای رسیدن به جایگاه‌های رفیع لیگ برتر، تیم باید یک پروسه پنج شش ساله را طی کند و نباید انتظار داشت که در سال اول نتیجه خارق‌العاده‌ای بگیرد.
مهدی نوروزی هم درگفت‌و‌گو با «فروردین امروز» معتقد است: ما می‌توانیم بازیکنان خارجی خوبی در خدمت بگیریم و جزو تیم‌های اول تا چهارم شویم؛ اما این چه سودی برای بسکتبال قزوین دارد. برای موفقیت ما باید استخراج بازیکن بومی داشته باشیم؛ یعنی باید بسکتبالیست درست کنیم.استراتژی تکماش این است که در یک برنامه هشت ساله بتواند به رده‌های اول تا سوم سوپر لیگ برسد.
دبیرهیات بسکتبال استان قزوین، درمورد  به خدمت گرفتن بازیکنان غیر ایرانی هم می‌گوید: با صحبت‌هایی که با آقای اسلامی داشتیم، به هیچ وجه قصد گرفتن بازیکن غیر ایرانی نداریم و به دنبال این هستیم  که خودمان بازیکن سازی کنیم، همان‌طور که سعید باقری را ساختیم.
به نظر می‌رسد هدف تکماش از شرکت در لیگ برتر امسال بازیکن سازی است؛ بازیکن سازی‌ای که مربی بدنساز غیر بومی و دو مربی بومی هم در آن نقش به‌سزایی خواهند داشت. 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.