اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

قصاص برگ پایانی پرونده یک قتل

  • کد خبر : 600
  • 27 سپتامبر 2013 - 21:46
قصاص برگ پایانی پرونده یک قتل
فروردین امروز: 25 ماه پس از وقوع یک درگیری در شهر شال که به قتل جوان 35 ساله ای انجامید، متهم به قتل با حکم دادگاه کیفری استان در ندامتگاه مرکزی قزوین به چوبه دار آویخته شد.

پرونده این جنایت هنگامی گشوده شد که سال ۸۰ به دنبال تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری شال که از وقوع درگیری خونین در این شهر با خبر شدند، خود را به سرعت به محل حادثه رساندند. آنان در جریان تحقیقات اولیه دریافتند که پدر و پسری به نام‌های «احمد – ش» و «رضا – ش» به دنبال اختلاف خانوادگی با فردی به نام «م – الف» 35 ساله با وی درگیر شده و با استفاده از چاقو و چماق، ضربات مهلکی به نواحی مختلف بدن او وارد می‌کنند.
درحالی که تحقیقات اولیه پلیس در جریان بود، برخی شاهدان درگیری«م» را که با پیکر خونین به بیمارستان منتقل کرده بودند، به علت خونریزی شدید ناشی از ضربات وارده چاقو، تسلیم مرگ شد. با مرگ مقتول، تحقیقات پلیس شدت گرفت و ماموران توانستند، پدر و پسر متهم به قتل را دستگیر کنند.
متهمان که پس از دستگیری به کلانتری شال منتقل شده بودند، در نخستین مراحل بازجویی اعتراف کردند که در جریان درگیری با مقتول، سه ضربه با چاقو و دو ضربه با چماق به وی وارد ‌آورده‌اند که این ضربات به مرگ مقتول منجر می‌شود.
رییس دادگاه عمومی بخش شال با تایید این خبر گفت: به دنبال اعترافات صریح متهمان به درگیری با مقتول و وارد ساختن ضرباتی با چاقو و چماق، پزشکی قانونی استان پس از معاینه دقیق جسد، علت مرگ مقتول را پارگی کبد و خونریزی شدید داخلی ناشی از اصابت چاقو اعلام کرد.
قاضی «سعید احمدزاده» افزود: پس از تحقیقات قضایی، پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارجاع داده شد و در جریان تشکیل محاکمه آنان، سرانجام با توجه به اظهارات متهمان و بررسی‌های قضایی صورت گرفته، متهم ردیف اول به عنوان مباشر در قتل به قصاص نفس (اعدام) و متهم ردیف دوم نیز به عنوان معاونت در قتل به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.
این مسوول قضایی اضافه کرد: با تایید حکم توسط دیوان عالی کشور، فرد محکوم با انجام تشریفات قانونی سحرگاه بیست و هفتم شهریورماه امسال در ندامتگاه مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.