اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6
دادستان قزوین خبر داد؛

بخشش قاتل پسر ۱۸ ساله پای چوبه دار

  • کد خبر : 606
  • 27 سپتامبر 2013 - 22:01
بخشش قاتل پسر ۱۸ ساله پای چوبه دار
فروردین امروز: قاتلی که به جرم کُشتن پسر 18 ساله ای در آبیک، پس از 5 سال پای چوبه دار رفته بود، لحظه‌ای پیش از اجرای حکم، مورد عفو و بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.

سحرگاه سی ام شهریور ماه، ندامتگاه مرکزی قزوین، شاهد لبخند «زندگی» به یک جوان ۲۶ ساله آبیکی بود. پنج محکوم به مرگ با تایید احکام صادره از دادگاه های انقلاب و کیفری استان برای اجرای مجازات پای چوبه دار حاضر شده بودند، اما یکی از آن‌ها، لحظاتی پیش از آنکه طناب دار، آخرین لحظه‌های زنده‌ بودنش را رقم بزند با اعلام رضایت و گذشت خانواده مقتول، به زندگی بازگشت.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در یک نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: «م- ی»، جوان مجردی که ساکن شهر آبیک است در سال ۸۷ به دنبال مشاجره و درگیری با پسر ۱۸ ساله ای در این شهر، با ضربه چاقو وی را به قتل رساند که پس از دستگیری و در جریان رسیدگی قضایی،  صراحتا به ایراد جرح با چاقو که منجر به قتل«م– م» اعتراف کرده بود.
حجت الاسلام «صادقی‌نیارکی» با اشاره به چگونگی وقوع قتل افزود: مقتول با تک چرخ زدن با موتور برای دیگران ایجاد مزاحمت کرده بود که قاتل عصبانی شده و به وی تذکر می‌دهد که همین تذکر به درگیری بین طرفین منتهی می شود و در جریان این درگیری، مقتول ضربه‌ای را با مشت به صورت این فرد می‌زند و در همین حین، چاقویی که در دست قاتل بوده است، در قلب مقتول فرو رفته و منجر به مرگ وی می شود.
این مقام قضایی اضافه کرد: با توجه به اینکه متهم به قتل جوان متدینی بود و علاوه بر ارتباط خوبی که با دفاتر مراجع تقلید داشت، در بنیاد مهدویت نیز فعالیت می‌کرد، بنابراین تلاش زیادی برای جلب رضایت خانواده مقتول انجام شد که در نهایت، خانواده مقتول  وی را قبل از اجرای حکم قصاص، مورد عفو قرار دادند.
صادقی درادامه، از قصاص یک قاتل و همچنین اعدام سه قاچاقچی موادمخدر در قزوین خبر داد و بر برخورد قاطع و بدون گذشت دستگاه قضایی با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.