اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

ریاست ده ساله اصولگرایان بر شورای شهر قزوین عباس ظاهری رئیس شورای شهر قزوین شد

  • کد خبر : 568
  • 10 سپتامبر 2013 - 18:35
ریاست ده ساله اصولگرایان بر شورای شهر قزوین عباس ظاهری رئیس شورای شهر قزوین شد
فروردین امروز: عباس ظاهری، درحالی برای سومین بار به‌عنوان رئیس شورای شهر قزوین انتخاب شد که انتخابات شورای شهر قزوین، با ردصلاحیت نینا سیاهکالی مرادی حاشیه‌ساز شده است.

اما انتخاب رئیس شورای شهر قزوین هم بدون حاشیه نبود. سا‌یت‌ها از جلسه‌‌های پشت پرده و توافق‌های پنهانی نوشتند که یک روز فرخ‌زاد، بر صندلی ریاست تکیه می‌زد و روز دیگر ظاهری.
 هنوز چند ساعتی به انتخابات رئیس شورا نمانده بود که این شایعه در فضای مجازی منتشر شد که به دستور فرماندار، خبرنگاران اجازه پوشش خبری این انتخابات را ندارند، اما میربها فرماندار قزوین، این گفته را رد می‌کند و می‌گوید: «من اطلاعی در این باره ندارم. از لحاظ قانونی، اعضای شورا می‌توانند با تصویب شورا، جلسات را به‌صورت غیرعلنی برگزار کنند.»
 البته پیش از انتخابات رئیس شورا یک نشریه نزدیک به راست سنتی- حزب موتلفه-  در یادداشتی تلویحا ناخرسندی خود را از ریاست دوباره ظاهری اعلام کرد. این درحالی است که  این نشریه در زمان انتخابات شوراها، از لیست اصولگرایان پیروان ولایت که عباس ظاهری هم در آن بود، حمایت می‌کرد.
 این نشریه نوشت: درشورای شهر سوم با ریاست آقای ظاهری، در طی چند سال گذشته همواره با انتقادهایی همراه بوده است که مهمترین آنها شامل عدم ارتباط با رسانه‌ها، عدم داشتن صلابت لازم و نیز همراهی همه جانبه(مسامحه) با مجموعه شهرداری می‌شود. این ایرادات هم با انتخاب آقای فصیحی قابل رفع است و هم در صورت انتخاب مجدد آقای ظاهری به عنوان ریاست شورا، ایشان می‌توانند در صدد رفع آن برآیند.
گرچه براساس آراء کسب شده عباس ظاهری، رئیس دوره سوم شورا، به‌عنوان رئیس دوره چهارم، علی فرخزاد نائب رئیس، حسین غیاثوند منشی اول، مریم نخستین منشی دوم، علی صادقی نیارکی سخنگوی شورا، مریم نخستین خزانه دار برای مدت یک سال و احد چگینی به عنوان نماینده شورای شهر قزوین در شورای شهرستان انتخاب شدند، اما سایت خبری صدای قزوین از جلسه‌ای خبر داده بود که «در آن محمدحسن ابوترابی فرد، نماینده سابق قزوین و نایب‌رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی از اعضا خواست تا از عباس ظاهری برای ریاست دور جدید شورا حمایت کنند» و از دفتر حضرت آیت‌الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نوشت « مشارالیه نیز در حمایت از ظاهری  با حجت‌الاسلام ابوترابی اتفاق نظر دارند.»
در حالی ریاست شورای شهر قزوین برای چهار سال دیگر در دست اصولگرایان باقی مانده است که این روزها خبر ریاست احمد مسجدجامعی در شورای شهر تهران، اصلاح‌طلبان را به فراگیری گفتمان اعتدال و اصلاحات در کشور امیدوار کرده است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.