اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
آیت‌اله هاشمی رفسنجانی:

قزوین نقش بی‌بدیل در تاریخ ایران دارد

  • کد خبر : 409
  • 07 آگوست 2013 - 13:49
قزوین نقش بی‌بدیل در تاریخ ایران دارد
همزمان با آخرین روزهای ماه رمضان جمعی از اقشار مختلف مردم به دعوت حجت‌الاسلام علیخانی به دیدار آیت‌اله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رفتند.

در این دیدار صمیمانه که منتخبین از شهرهای مختلف استان حضور داشتند آیت‌اله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش بی‌بدیل قزوین در تاریخ ایران، گفت: مردم قزوین در دینداری و اخلاق و حضور در صحنه بسیار خوش سابقه هستند و با توجه به پتانسیل‌های بالای صنعتی و کشاورزی ودانشگاهی  قزوین، جایگاه بسیار ممتاز و حساسی در کشور دارد.
آیت‌اله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار که با استقبال کم‌نظیر مردم قزوین روبه‌رو شده بود به شرایط کشور پرداخت و گفت: متاسفانه دولت گذشته با بدهی‌های مرموز و مشکلات متعدد دولت را به آقای روحانی تحویل داده است. تاکنون ۴۳درصد بودجه محقق شده است و مشکلات بسیاری، پیش روی دولت جدید است، اما رحمت خداوند از این حرف‌ها و شرایط خیلی بالاتر است به‌طوریکه در ۲۴ خرداد امسال شما مردم معجزه‌ای دیگر رقم زدید. حتی خوش‌بین‌ترین افراد و تحلیل‌گران هم فکر نمی‌کردند نظر مردم در این مدت کوتاه و باوجود تمامی فشارها به‌یکباره متحول شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ پرداخت و گفت: عده‌ای بعد از این انتخابات زندانی شدند، جان خود را از دست دادند و عده‌ای تفرقه فکری درست کردند، اما با این انتخابات پرشور یک‌دفعه دلهای از هم دور شده به هم نزدیک شد و باید در ادامه، آشتی ملی داشته باشیم و همدلی به‌وجود بیاید، مردم الان باوجود اینکه هیچ تغییر عملی در شرایط به‌وجود نیامده امیدوار شده‌اند و این بسیار ارزشمند است و دست اندرکاران باید از تفرقه و تهمت زدن دوری کنند و همدلی به‌وجود بیاید.
آیت‌اله هاشمی رفسنجانی به شرایط خطیر کشور اشاره کرد و گفت: هنوز خطرها پشت دروازه کشور است و مشاهده می‌کنید علی رغم برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک در کشورمان مجلس امریکا طرح تحریم‌های بیشتر را تصویب کرده است با این وضعیت باید دولت آقای روحانی را حمایت و کمک کنیم.
طرح‌‌های زیادی در سفرهای استانی بدون اعتبار و بودجه و پشتوانه کلنگ زده شد، الان تولید آسیب دیده است اکثر تحصیلکردگان جوان با دغدغه اشتغال مواجهند و درآمد نفتی بسیار کاهش یافته این شرایط را برای دولت روحانی بسیار مشکل کرده است. اما اگر خوب عمل کنیم ورق به نفع ملت ایران بر‌می‌گردد و با تشکیل کابینه فراجناحی اولین گام برداشته شد.
هاشمی رفسنجانی به نقش رهبر معظم انقلاب در خلق این حماسه و برون رفت از شرایط خطیر کنونی اشاره کرد و گفت: آیت‌اله خامنه‌‌ای مانند پدری مهربان تمامی جناح‌های سیاسی کشور را در بر گرفته‌اند.
پیش از صحبت‌های آیت‌اله هاشمی رفسنجانی، حجت‌السلام علیخانی مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله محمدی تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری و حجت‌السلام ناصر قوامی رییس کمیسیون قضایی مجلس ششم، سخنرانی  ‌کردند.
در حاشیه: اقشار مختلف مردم استان، چهره‌های سیاسی و فرهنگی و دانشگاهی از طیف‌های مختلف در این مراسم شرکت کرده بودند به‌طوریکه به‌دلیل ازدیاد جمعیت و فشردگی  و کمبود جا برخی در بیرون از محل سخنرانی حضور پیدا کردند.
شعر زیبایی از سوی شاعر جوان شهرمان، مهران قاسمی، در وصف آیت‌اله هاشمی خوانده شد که با استقبال و تشویق حاضران همراه بود.
پس از پایان سخنرانی و در آستانه اذان مغرب، ضیافت افطاری به میزبانی حجت‌السلام علیخانی برگزار شد.

سید امیرحسین رجب‌پور

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.