اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
حمان داودی پدیده آبیکی تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با فروردین امروز:

ضعف مدیریت عامل افول والیبال قزوین است

  • کد خبر : 452
  • 07 آگوست 2013 - 15:28
ضعف مدیریت عامل  افول والیبال قزوین است
می توانستیم به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود کنیم
درخشش تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی، آن هم با بازیکنان جوانی چون فرهاد قائمی، شهرام محمودی و دیگر بازیکنان جوان تیم ملی دیگر بازیکنان جوان تیم ملی، بهانه‌ای شد تا با یکی از پدیده‌های آبیکی لیگ جهانی به گفت‌وگویی کوتاه بنشینیم. پدیده‌ای که در نخستین حضور خود در تیم ملی، نشان داد که والیبال استان قزوین از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. رحمان داوودی نقش ولاسکو را در نتیجه‌گیری تیم ملی بسیار مهم می‌داند و درباره عقب ماندن والیبال قزوین از دیگر استان‌ها می‌گوید: برای حضور در سطح اول والیبال کشور باید برنامه‌ریزی های مناسبی در هیات والیبال قزوین صورت بگیرد

مسابقات لیگ جهانی برای ایران به اتمام رسید و تیم ملی توانست نتایج قابل قبولی در این رقابت‌ها کسب کند؛ تحلیل شما نسبت به لیگ جهانی امسال و دلایل پیشرفت والیبال ایران در این سال‌ها چیست؟
در مورد لیگ جهانی امسال باید بگویم که تیم‌های قدرتمند حاضر در این مسابقات با تمام بضاعت در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند. ما هم با سرمربی‌گری آقای ولاسکو پا به این مسابقات گذاشتیم و خدا را شکر توانستیم نتایج خوبی هم بگیریم حتی من بر این باورم که می‌توانستیم به مرحله نهایی هم صعود کنیم. اما در رابطه با دلایل نتیجه‌گیری ایران در این مسابقات من معتقدم، نتیجه گرفتن والیبال ایران چند دلیل دارد؛ اولین دلیلش ثبات مدیریت است، دومین دلیلش حضور ولاسکو است، سومین دلیلش هم این است که کار در دست خود اهالی والیبال است.
 نقش ولاسکو در نتیجه‌گیری تیم ملی والیبال را تا چه حد می‌بینی؟
بسیار زیاد. من نقش ولاسکو را به سه قسمت تقسیم می‌کنم. قسمت اول این که تمرینات آقای ولاسکو یکی از بهترین و به‌روزترین تمرینات والیبال در دنیا است. قسمت دوم این‌که ایشان به چهره‌ها کار ندارد و نمی‌گوید مثلا چون فلانی این‌قدر تعداد بازی ملی دارد پس حتما باید در تیم ملی باشد. ایشان آن کسی که شایسته است و در تمرینات خوب عمل می‌کند را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد. سوم این  که آقای ولاسکو از نظر روحی بچه‌ها را به جایی رسانده است که آن ها باور دارند که حتی تیم ملی برزیل را هم می‌توانند ببرند. من معتقدم کار روحی که ولاسکو  انجام می دهد ۱۰ روانشناس هم نمی‌توانند انجام دهند. البته باید تاکید کنم که مدیریت خوب و باثبات در فدراسیون هم یکی دیگر از عوامل موفقیت تیم ملی بود.
 رحمان داودی وضعیت موجود در والیبال قزوین را چگونه ارزیابی می‌کند؟
 مطمئناً به دور از انتظارات. متاسفانه والیبال امروز قزوین در جایگاه واقعی خودش قرار ندارد. نه ‌تنها ما والیبالی‌ها، بلکه بسیاری از مردم هم می‌دانند که قزوین چه پیشینه درخشانی در والیبال کشور دارد. هیچ‌کس بازی‌های خوب آبگینه را از یاد نبرده، همه می‌دانند والیبال پردیس متحد متعلق به قزوین بود، اما متاسفانه امروز علل مختلفی که مهم‌ترین آن ها سوء‌مدیریت است، دست به دست هم داده‌اند تا والیبال قزوین رو به افول باشد و نتواند پیشرفت کند.  
 به نظر شما برای برون رفت از این وضعیت چه باید کرد؟
باید برنامه‌ریزی های بلندمدت انجام داد. برنامه‌ریزی‌هایی که با مطالعه کارشناسانه صورت گرفته باشد. هم چنین باید به رده پایه هم توجه ویژه‌ای کرد. من اطمینان دارم که در صورت یک برنامه‌ریزی مناسب، والیبال قزوین این پتانسیل را دارد که به سطح اول والیبال کشور برسد.
 وضعیت خودت برای سال آینده چه طور است؟ می خواهی برای کدام تیم بازی کنی؟
من سال بعد هم در پیکان خواهم ماند و برای این تیم بازی می‌کنم. گرچه از سه تیم سری آ ایتالیا هم پیشنهاد داشتم، اما به علت خوب نبودن شرایط مالی و مشورت‌هایی که انجام دادم در ایران می‌مانم. 

امیر حسین رجب پور

 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.