اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

تحمل ابهامات موجود تا کی؟

  • کد خبر : 444
  • 07 آگوست 2013 - 15:20
برگردانده نشدن 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی مسوولان باشگاه داتیس لرستان به باشگاه کاسپین سووالات و ابهاماتی را به وجود آورده که ذهن بسیاری از فعالان ورزشی استان را به خود مشغول کرده است.

بیش از یک سال از ماجرای خرید تیم داتیس لرستان و برگردانده نشدن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به باشگاه کاسپین قزوین می‌گذرد، اما گویا کسی نمی‌خواهد به انبوه سووالات به‌وجود آمده در ذهن اهالی ورزش استان پاسخ دهد. مدیرکل ورزش و جوانان استان که سابقه مدیریت مالی‌اش در آموزش پرورش از پیشینه ورزشی‌اش بیشتر است، در نشست خبری ماه پیشین خود، گرچه خود را مقصر این ماجرا اعلام کرد تا به‌ نوعی محمد ملکی‌نژاد را از سیبل اتهامات خارج کند، اما باز هم نتوانست ذهن جامعه ورزشی استان را با این سخن خود تلطیف کند. صاحبان ورزش این روزها از خود می‌پرسند چرا نباید با برگشت این پول، هیات‌های ورزشی جان تازه‌ای بگیرند و خون تازه‌ای به آنها تزریق شود؟ آن ها با خود می‌گویند اکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دستان چه کسی است؟ چه اقداماتی برای بازپس گیری این پول بیت‌المال انجام شده است؟ و این‌ها تازه اندکی از سووالات به وجود آمده‌ای است که برخی از آن با عنوان خبطی بزرگ یاد می‌کنند و چشم پوشی دستگاه‌های نظارتی را مماشات با خطاکاران می‌دانند.
نگاهی به آمار نرخ ارز در روزی که این پول کلان برای خرید تیم داتیس لرستان پرداخت شد نشان می‌دهد که ارزش این پول به چه مقدار عظیمی کاهش پیدا کرده است. روزی که این پول به حساب داتیس لرستان واریز شد قیمت دلار ۱۲۲۶ تومان بود، اما نرخ امروز دلار که البته متغیر است حداقل بالای سه هزار تومان است. یک حساب سرانگشتی هم در این‌باره نشان می‌دهد که حتی در صورت بازگشت اصل این پول، چه ضرری متوجه ورزش و به‌ویژه فوتبال قزوین شده است. اگر تا یک سال پیش با این مبلغ می‌شد تعدادی پروژه ورزشی را کلید زد و یا از قهرمانان بسیاری حمایت کرد، امروز که ارزش پول ملی کاهش چشمگیری داشته است حتی نمی‌توان نیمی از این پروژه ها و یا کارها را انجام داد. آقای حق‌شناس و  دستگاه‌های مسوول باید به این موضوع توجه کنند که روند کنونی بازگشت این پول به استان قزوین برای اذهان عمومی جامعه ورزش استان روشن نیست.

محمد  نوری

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.