اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
حجت‌الاسلام قابل:

مراقبیم زمام امور به دست عناصر سالم بیفتد

  • کد خبر : 347
  • 24 جولای 2013 - 11:34
مراقبیم زمام امور به دست عناصر سالم بیفتد
حجت‌الاسلام علی قابل در نشست خبری که به مناسبت 26 تیرماه، سالروز تاسیس شورای نگهبان، برگزار شد، تاکید کرد: شورای نگهبان نهاد نگهبانی از اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. قابل در حاشیه این نشست به سوالات خبرنگار فروردین امروز پاسخ گفت.
  «برخی از افراد که می‌خواهند برای نامزدی انتخابات مجلس ثبت نام کنند، ادعا می‌کنند «شورای نگهبان از الان که دو سال تا این انتخابات فرصت هست، دارد برای آنها پرونده سازی می‌کند و برای رد صلاحیت‌شان برنامه می‌ریزد.» پاسخ شما به این شبهه چیست؟
ما سخنان افرادی را که احتمال نامزدی شان برای انتخابات هست، در نشریات، رسانه‌ها و محافل رصد می‌کنیم و در پرونده‌هایشان قرار می‌دهیم و این وظیفه ماست. هر کس امتیازی از جامعه نخواهد، جامعه هم کار چندانی با او ندارد؛ اما وقتی شما می‌خواهید امتیازی مثل نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را کسب کنید، ما هم باید شما را بررسی کنیم. بنا نیست ما درباره کسی که مدعی می‌شود می‌خواهد ۴ سال برای مسلمین قانون وضع کند، هیچ مطالعه‌ای نداشته باشیم؛ باید مراقبت کنیم زمام امور به دست عناصر سالم بیفتد.
  در انتخابات شورای شهر و روستا برخی نامزدهای شورا می‌توانند با برخی از نمایندگان مجلس قرار بگذارند تا در ازای تایید صلاحیت‌شان در انتخابات شوراهای شهر و روستا، در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، سازمان رای خودشان را به سبد آن نماینده هدایت کنند. نظر شما در این مورد چیست؟»
این پدیده ممکن است باشد و ممکن است نباشد. شورای نگهبان طبق قانون دخالتی در انتخابات شورای شهر قزوین ندارد ولی ما به قدر توان با مجریان و ناظران قانونی انتخابات همکاری کردیم. اگر تخلف مشهودی شده باشد، مطمئن باشید که در سوابق آن نماینده درج شده و در انتخابات بعدی ملاحظه خواهد شد تا اجازه هیچ گونه تخلفی به هیچ کس داده نشود.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.