اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
سودای تاثیرگذاری بر دولت آینده؛

افطاری‌های پررونق و لابی‌های فعال قزوین

  • کد خبر : 339
  • 24 جولای 2013 - 10:55
افطاری‌های پررونق و لابی‌های فعال قزوین
ماه رمضان علاوه بر مواهب و برکات معنوی، فرصتی هم برای دید و بازدید به بهانه ضیافت‌های افطاری و سحری در اختیار مردم مسلمان می‌گذارد. 
در میان ضیافت‌های رسمی و غیررسمی، مسوولان و اهل سیاست هم بهره‌ای از این دید و بازدیدها می‌برند و در فرصت‌های پیش و پس از افطار با میزبانان و میهمانان دیگر به گفتگو می‌نشینند تا ضمن بررسی فضای سیاسی-اجتماعی استان، لابی‌هایی هم برای چیدمان مدیران آینده شهر و استان صورت دهند و به نوبه خود تاثیرگذار باشند.
سید محمدحسن ابوترابی‌فرد که شخصاً آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ۱۳۹۲، اعلام کرده و در جلسه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ اعضای ائتلاف پنجگانه، در حضور محمدرضا مهدوی کنی، به عنوان نامزد نهایی ائتلاف برای ثبت نام انتخاب شده بود، تنها یک روز پیش از اتمام بررسی صلاحیت‌ها در پی خواسته ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس مبنی بر باقی ماندن در مجلس از نامزدی ریاست جمهوری انصراف داد.
پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری، محمدحسن ابوترابی می‌خواهد در استان تاثیرگذارتر ظاهر شود. او که حالا در مجلس شورای اسلامی، نماینده تهران است، این روزها بیشتر از دوره‌های گذشته مجلس که نماینده قزوین بود، در استان مشاهده می‌شود، فعال‌تر از دوره‌های گذشته است و رد پایش در تمام محافل سیاسی قزوین دیده می‌شود.
در یکی از افطاری‌هایی که هفته گذشته در حسینیه امینی‌ها برگزار شد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بعد از افطار سخنرانی کرد و سپس با برخی از شخصیت‌های استان به رایزنی و مشورت پرداخت.
به گزارش صدای قزوین، «اغلب مدیران ارشد استان نظیر احمد عجم (استاندار)، داود محمدی(نماینده قزوین در مجلس هشتم)، انصاری(مدیرکل دادگستری)، صادقی نیارکی(دادستان)، مسعود نصرتی (شهردار)، مدیران ارشد شهری، اعضای جدید شورای اسلامی شهر قزوین و بسیاری دیگر از مسوولین میانی و مدیران صنعتی در این افطاری حضور داشتند و پس از افطار، جلسه‌ای بین اعضای جدید شورای اسلامی شهر قزوین با نایب رییس مجلس تشکیل شده که تا پاسی از شب نیز ادامه پیدا کرده است. در این جلسه بیشتر اعضای جدید ، به جز فاطمه اشدری و سرهنگ داودی، حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود با ابوترابی فرد پرداختند. در این میان سخنان عباس ظاهری و علی فرخ زاد – نامزدان احتمالی ریاست شورای آینده قزوین، طولانی‌تر و پررنگ‌تر می‌نمود.
این تحرکات فزاینده اصولگرایان در حالی‌است که روحانیان اصلاح‌طلب حامی رییس جمهور منتخب در استان، ضیافت‌های افطاری خود را برای اواسط یا اواخر ماه رمضان گذاشته‌اند؛ شنیده‌های خبرنگار فروردین امروز حاکی از آن است که حجت‌الاسلام سید ناصر قوامی نیمه‌های ماه و حجت الاسلام قدرت‌اله علیخانی اواخر ماه مبارک رمضان قصد دارند مردم را به افطاری دعوت کنند. گفته می‌شود پس از تحلیف رییس جمهور منتخب، این دو روحانی اصلاح‌طلب نقش مهمی در چینش جدید مدیران استان خواهند داشت و البته با ابوترابی که اصولگرایی معتدل محسوب می‌شود نیز رابطه خوبی دارند. احتمالا تا روز تحلیف حسن روحانی نتایج گعده‌های بعد از این افطاری‌ها نیز روشن می‌شود و کارشناسان امیدوارند برآیند نظرات این سه روحانی تاثیرگذار استان، ورق را به نفع کارآمدی، تدبیر، اعتدال و مدیریت بومی سنگین‌تر کند.
حسین آذربایجانی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.