اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
رقابت تکنوکرات‌ها با اصولگرایان برای ریاست شورا

آیا کلید شهرداری قزوین در دست نصرتی می‌ماند؟!

  • کد خبر : 337
  • 24 جولای 2013 - 10:42
آیا کلید شهرداری قزوین در دست نصرتی می‌ماند؟!
کمتر از دو ماه به آغاز رسمی شورای چهارم مانده است و رایزنی‌های پشت پرده برای انتخاب شهردار و رییس شورای شهر قزوین به شدت جریان دارد. 
در این انتخابات ۲ طیف عمده برنده اصلی انتخابات پیش رو بودند و در حالی‌که اصلاح‌طلبان قزوین از بیم رد صلاحیت و فضای نامناسب فقط بر انتخابات ریاست جمهوری متمرکز بودند اصولگرایان با ۶ نفر و ائتلاف سازمان نظام مهندسی قزوین با ۵ نفر برنده اصلی انتخابات شدند. «شهلا عطایی» و «حکمت‌ا… داودی» هم به عنوان کاندیداهای مستقل به شورای چهارم راه یافتند.

فرخزاد-ظاهری
براساس قرائن موجود رایزنی‌ها برای انتخاب ریاست شورای شهر بیشتر روی ۲ گزینه اصلی «علی فرخزاد» نفر اول انتخابات شورای شهر و «عباس ظاهری» رییس ۲ دوره پیش شورا متمرکز است. فرخزاد که یک چهره مستقل اما متمایل به جریان اصولگرا است که با پشتوانه سازمان نظام مهندسی و ائتلاف ۵ نفره‌شان امید زیادی برای رییس شدن دارد. رییس کم حاشیه سازمان نظام مهندسی قزوین شانس زیادی برای ریاست شورای شهر قزوین دارد. از سوی دیگر عباس ظاهری رییس شورای سوم هم به پشتوانه ائتلاف ۶ نفره اصولگرایان دلخوش است البته اصولگرایان یک کاندیدای دیگر به نام فرج‌ا… فصیحی رامندی هم داشتند که به نظر نمی‌رسد چندان امیدی به ریاست شورا داشته باشد. با این رقابت نزدیک رای ۲ کاندیدای مستقل ؛ حکمت ا… داوودی و شهلا عطایی در تعیین رییس شورای شهر قزوین بسیار اهمیت پیدا کرده است. به نظر می‌رسد این دو نفر در این چند روز بیشتر به ائتلاف سازمان نظام مهندسی نزدیک شده‌اند و شاید هم به ظاهری اصولگرای میانه‌رو!
تا تشکیل جلسه اول شورای شهر چهارم رقابت تنگاتنگی بین فرخزاد و ظاهری برای ریاست شورا ادامه خواهد داشت.
نصرتی-جعفری
ماجرای انتخاب شهردار قزوین در شورای چهارم به پیچیدگی انتخاب رییس شورا نیست. اصلی‌ترین گزینه مورد نظر اعضای شورای جدید «مسعود نصرتی» شهردار فعلی قزوین است. نصرتی که از حمایت حجت الاسلام ابوترابی و داوود محمدی برخوردار است، رغیب جدی پیش‌روی خود برای ادامه حضور بر صندلی شهرداری قزوین نمی‌بیند، نصرتی با اجرای پروژه‌های عظیمش طرفداران زیادی در شورا دارد. اما یکی از گزینه‌هایی که برای شهرداری قزوین پیشنهاد شده است، «جعفری» شهردار اسبق قزوین است که این‌ روزها در شهرداری اصفهان مشغول به فعالیت است. جعفری در زمان فعالیتش در شهرداری قزوین، کارها و پروژه‌های بزرگی را شروع و افتتاح کرد و قزوینی‌ها از زمان مسوولیت جعفری خاطرات خوبی دارند. البته انتخاب رییس شورا می‌تواند بر معادلات انتخاب شهردار قزوین تاثیر زیادی بگذارد. 
امیرحسین رجب پور

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.