اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
تلاش اصولگرایانه برای عقب نماندن از شادی اصلاح‌طلبان

«جشن حماسه‌سازان» در غیاب حامیان روحانی برگزار شد

  • کد خبر : 230
  • 24 ژوئن 2013 - 22:21
«جشن حماسه سازان» درحالی با حضور نمایندگان مجلس در بویین زهرا برگزار شد که هیچ کدام از کاندیداهای مورد حمایت آن‌ها، به خیابان «پاستور» راه پیدا نکرد.
روح اله عباسپور، رجب رحمانی، داوود محمدی و حسینی در «جشن حماسه‌سازان» که برای پاسداشت حماسه حضور مردم برپا شده بود، حضور داشتند؛ اما براساس بررسی‌های «فروردین امروز»، «فارس» خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران،  باوجود حضور عباسپور، خبری از او که نمایندگی مردم بویین‌زهرا را در مجلس برعهده دارد، منعکس نکرد. البته حسن روحانی درحالی در کارزار انتخاباتی، گوی سبقت را از دیگر کاندیداهای اصولگرا و مستقل ربود که از حمایت هیچ کدام از نمایندگان مجلس استان قزوین برخوردار نبود.
 اگرچه  نماینده تاکستان، پس از پیروزی کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان و اعتدالیون، از حضور مردم در انتخابات تشکر کرد، اما تمجید او از اصولگرایان نشان داد که پذیرش شکست اصولگرایان هنوز سخت است؛ چون همقطارانش «برای رأی مردمی احترام قائل هستند». به گمان او «در سال ۸۸ عده‌ای با نافرمانی مدنی و دوری از قانون، دروغ و تقلب را مطرح کردند».
  براساس منابع رسمی در زمان انتخابات، رجب رحمانی، نماینده تاکستان  به همراه ۱۵۱ نماینده دیگر از دکتر محمد باقر قالیباف  اعلام حمایت  می‌کرده. این درحالی است که در جریان سفرعلی اکبر ولایتی، در مسجد محمد رسول الله قزوین، نماینده مردم تاکستان هم در حمایت از این کاندیدا سخنرانی کرده بود!
 اما در این بین داوود محمدی، دیگر نماینده قزوین که از او با عنوان اصولگرای میانه رو نام برده می شود، با احتیاط سخن گفت و به اظهار امیدواری بسنده کرد: «رییس جمهور منتخب بتواند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها راه سربلندی نظام را در چارچوب قوانین بپیماید.» این درحالی است که  همین نماینده با القابی چون «مشروعیت از ولایت فقیه و مقبولیت مردم» تمام‌قد از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دفاع  می‌کرد.
او به «مهر» گفته بود: سوابق اجرایی گذشته، خدمت مناسب به مردم، موفقیت در مدیریت اجرایی در انتخاب فرد بسیار موثر است که در این میان کارنامه دکتر قالیباف در سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری تهران مثبت و قابل ارزیابی برای آحاد مردم و اقشار مختلف است.
اما آنگونه که «فارس» از  جشن حماسه‌سازان گزارش داده است، حجت الاسلام حسینی، نماینده مجلس در استان که به اصولگرایان رادیکال نزدیک است در اقدامی شگفت آور «پیرامون سوابق درخشان حسن روحانی رییس دولت منتخب و… مطالبی بیان کرد». شگفت آور از آن جهت که در زمان انتخابات، تلویحاً تنها کاندیداهای اصولگرا را «اصلح» دانسته بود و فاصله آنها با اصلح بودن را کمتر از ۱۰درصد عنوان کرده بود.
حجت الاسلام حسینی، نماینده پیشین ولی فقیه در سپاه قزوین، سعید جلیلی، کاندیدای اصولگرای مورد حمایت جبهه پایداری و آیت اله مصباح یزدی را نامزد مورد علاقه خود معرفی کرده بود؛ چه اینکه به باور او، جلیلی اصلح از دیگر کاندیداهای اصولگراست.
 در این بین، روح اله عباسپور نماینده بویین زهرا در این جشن، حضور مردم  در «انتخابات ۲۴ خرداد را» منوط به «دعوت مقام معظم رهبری و مشارکت حداکثری ملت شریف ایران» عنوان کرد.  اما حمایت این نماینده در انتخابات ریاست جمهوری با حاشیه‌هایی همراه بود.
 از یک سو،خبرگزاری‌ها از اعلام حمایت قاطع این نماینده اصولگرا از علی‌اکبر ولایتی خبر داده بودند تا آنجا که از ولایتی به عنوان فردی نام برده بود که «تاکنون کوچک‌ترین لغزشی در مسیر خدمتگزاری به انقلاب و تحقق ارزش‌های آن نداشته … این در حالی است که برخی افراد که در کنار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بودند، در مسیر انقلاب از پایبندی به ارزش‌های اسلامی دور شدند».
 از سوی  دیگر، پیامک هایی مبنی بر اعلام حمایت نماینده بویین زهرا از قالیباف منتشر شد؛ خبری که او از آن با عنوان «بداخلاقی‌ها»ی انتخاباتی نام برد. با این همه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در قزوین نشان داد که اعتدالیون و اصلاح طلبان با وجود حمایت گسترده برخی از رجل سیاسی استان از اصولگرایان تندرو و راست سنتی، از خاستگاه اجتماعی بیشتری برخوردارند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.