اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
شهر در تصرف تبلیغات انتخابات شورای شهر

کاندیداهایی که شعار می‌دهند

  • کد خبر : 193
  • 13 ژوئن 2013 - 11:01
کاندیداهایی که شعار می‌دهند
رقابت‌های تبلیغاتی نامزدهای شورای شهر قزوین، شکل عجیبی به خود گرفته است؛ البته نه از  ۱۶خرداد که سوت آغاز تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صدا درآمد، بلکه بسیار پیش‌تر از آن و به واقع از اوایل سال جاری، «زمزمه» لیست‌ها و ائتلاف‌های مختلف در استان آغاز شد و این روزها به «همهمه» رسیده است.
در این بین، شیوه‌های تبلیغاتی نامزدها و جنس واکنش مردم در قبال آنها در نوع خود جالب است و قابلیت بررسی دارد.
چند سالی هست که تبلیغات سینه به سینه در انتخابات ایران باب شده و ستاد نامزدهای شورا که از این شیوه برای تبلیغ استفاده می‌کنند، چه خیابانی بهتر از «خیام» خواهند یافت؟
«خیام» را می توان شریانی حیاتی یا حتی قلب تپنده‌ی قزوین دانست؛ خیابانی که در کمبود تفرجگاه‌های مناسب و جذاب به تنها گردشگاه جوانان قزوین بدل شده است.
 «خیام گردی» نیز برای خود تفریحی ارزان و پر جاذبه است؛ به ویژه این شب‌ها که در پیاده روهای نسبتا پهناور این خیابان، ترافیک انسانی به وفور دیده می شود.
با تاریک شدن هوا، استفاده از دانشجویان دختر و پسر برای تبلیغ شفاهی در ستادهای برخی  از نامزدهای شورای شهر که مدرسان حق التدریسی دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی و… هستند، در این خیابان به چشم می‌خورد.
یکی از همین افراد به «فروردین امروز» می‌گوید: این دختر و پسرها دانشجویان همین مدرسانند که بعضی با وعده نمره و بعضی دیگر به صورت روزمُزد به این خدمت گماشته شده‌اند، اما وقتی با برخی دیگر صحبت می‌کنیم، می‌گویند طرفدار کاندیدای مورد حمایتشان هستند و مساله مالی یا نمره‌ای در بین نبوده است.
عکس های آنچنانی
مردم قزوین در دو انتخابات گذشته شورا نشان داده‌اند که برای رای دادن، به زیبایی ظاهری افراد توجه وافری دارند. همین باعث شده علاوه بر نامزدهایی که عکس‌های تبلیغاتی‌شان با «چهره واقعی خودشان» زمین تا آسمان متفاوت است، پوسترهای آنچنانی برخی نامزدهای دیگر هم به خیل صیادان آرای سرگردان بپیوندند و یکی از فروشندگان مسن خیابان «خیام» به طعنه بگوید: «در ظاهرفروشی هم هر سال، دست زیاد می‌شود. آخر یک بچه متولد ۶۵ چه توان مدیریتی و نظارتی دارد که این همه جوان به خاطر عکس قشنگش سر و دست می‌شکنند؟ البته شک نکنید بعضی‌ها از روی احساسات جوانی به او رای هم خواهند داد».
 
ائتلاف‌های متعدد و برنامه‌های کم تعداد
یکی دیگر از شیوه‌های نامزدها برای تبلیغات، قرار گرفتن در لیست‌ها و ائتلاف‌های متعدد بدون داشتن برنامه‌ای خاص است. در این انتخابات، ائتلاف اصولگرایان متحد قزوین، ائتلاف مدیران مینودری، لیست کانون شورای اسلامی کار، ائتلاف بزرگ یاوران شهر اندیش، ائتلاف بزرگ پیروان ولایت قزوین، لیست ۲۲ بهمن، لیست متخصصین استان قزوین، هیات‌های مذهبی شمال شهر قزوین، لیست نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین، ائتلاف امید، جمعیت خدمتگزاران مکتبی قزوین، مکتبی‌های جنوب شهر قزوین، لیست پیشگامان حماسه ساز، ائتلاف فرهنگیان، لیست جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، لیست مدیران هنرمند و هنرمندان مدیر، ائتلاف نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و… برخی از این لیست‌ها هستند.

سایت‌های نوظهور و مجالس شلوغ

بعضی از نامزدها هم شرکت پرشور و خودجوش در مجالس جشن و عزا را به عنوان یکی از شیوه‌های تبلیغاتی خود برگزیده‌اند و با دعوت یا بی‌دعوت در هر مجلسی شرکت می‌کنند. ازسوی دیگر، سایت‌های قارچ گونه‌ای هستند که برای نامزدها ساخته و راه‌اندازی می‌شوند و معلوم نیست چرا بسیاری از نامزدهای محترم همین امروز و همین خردادماه به یاد مردم و دغدغه‌هایشان افتاده‌‌اند و برای ارتباط با آنان سایت زده‌اند.

پیامک‌های هرزنامه‌ای
راننده تاکسی‌ها همیشه در صحبت‌هایشان می‌گویند خودرو به ایران آمد، اما فرهنگش نیامد. حالا باید گفت موبایل هم به ایران آمد و فرهنگش نیامد؛ این روزها صدای زنگ پیامک گوشی‌ها بیشتر به گوش می‌رسد و برخی از نامزدها هم انگار تازه به یاد مردم افتاده باشند، ثانیه به ثانیه پیامک می‌فرستند که الان کجا هستند و چه می‌کنند یا چه گفته‌اند؛ مثلا یکی از نامزدها پیامک‌های انبوهی به این مضمون فرستاده بود: «هم‌اکنون در حرم مقدس رضوی نایب‌الزیاره شما هستم.
کاندیدای دوره چهارم شورای شهر قزوین»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.