اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
نگاهی به سفر کاندیداهای ریاست‌جمهوری و حامیانشان به قزوین

ترافیک تبلیغاتی در چهار‌راه سیاسی کشور

  • کد خبر : 173
  • 12 ژوئن 2013 - 14:59
ترافیک  تبلیغاتی در چهار‌راه سیاسی کشور
روردین امروز: برخی می‌گویند، قزوین گذرگاه فرهنگ و تمدن فلات ایران است. برخی دیگر برآنند که حیاط خلوت سیاسی تهران هم اینجاست و شاید به همین دلیل باشد که استان ما یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور است و در دوره‌های انتخابات با ترافیک سنگین رفت‌و‌آمد شخصیت‌های سیاسی و سخنرانی‌های طرفداران آنها روبه‌رو می‌شود. 
کمتر از یک هفته به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و آمارهای «ایرنا» نشان می‌دهد، مردم قزوین، پس از استان شدن در سال۷۵ همیشه حضورشان در پای صندوق‌های رای بیش از میانگین کشوری بوده است. انتخابات پیش رو باز هم قزوین را در کانون توجه نامزدها قرار داده است. علی‌اکبر ولایتی، نخستین نامزد انتخابات یازدهم بود که در هفته اول خرداد به قزوین سفر کرد. او در جمع طلاب و مسوولان و در حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مورد شرایط کشور گفت: «ما باید عقب‌ماندگی‌های برنامه پنج ساله توسعه و سند چشم‌انداز را جبران کنیم و وضعیت کشور را به مرحله‌ای برسانیم که درآمد سرانه کشور به شرایط مطلوبی برسد و دراین مسیر باید از دیدگاه علما و بزرگان و نیز جوانان استفاده کرد.» مشاور عالی رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، مورد حمایت اصولگرایان سنتی و طیف بازار در قزوین است. 
فروردین امروز: برخی می‌گویند، قزوین گذرگاه فرهنگ و تمدن فلات ایران است. برخی دیگر برآنند که حیاط خلوت سیاسی تهران هم اینجاست و شاید به همین دلیل باشد که استان ما یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور است و در دوره‌های انتخابات با ترافیک سنگین رفت‌و‌آمد شخصیت‌های سیاسی و سخنرانی‌های طرفداران آنها روبه‌رو می‌شود.
کمتر از یک هفته به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و آمارهای «ایرنا» نشان می‌دهد، مردم قزوین، پس از استان شدن در سال۷۵ همیشه حضورشان در پای صندوق‌های رای بیش از میانگین کشوری بوده است. انتخابات پیش رو باز هم قزوین را در کانون توجه نامزدها قرار داده است و اینجا مختصری از رفت و آمدهای سیاسی استان را در هفته‌ای که گذشت، مرور می کنیم:

ولایتی؛ نخستین مسافر قزوین

علی‌اکبر ولایتی، نخستین نامزد انتخابات یازدهم بود که در هفته اول خرداد به قزوین سفر کرد. او در جمع طلاب و مسوولان و در حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مورد شرایط کشور گفت: «ما باید عقب‌ماندگی‌های برنامه پنج ساله توسعه و سند چشم‌انداز را جبران کنیم و وضعیت کشور را به مرحله‌ای برسانیم که درآمد سرانه کشور به شرایط مطلوبی برسد و دراین مسیر باید از دیدگاه علما و بزرگان و نیز جوانان استفاده کرد.» مشاور عالی رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، مورد حمایت اصولگرایان سنتی و طیف بازار در قزوین است.

قزوین، مقصد اولین سفر تبلیغاتی عارف

محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، قزوین را برای نخستین سفر تبلیغاتی خود برگزید. عارف پس از ادای احترام به شهدای قزوین و دیدار با آیت‌الله باریک‌بین، نماینده ولی فقیه و برخی دیگر از مسوولان استان، به مسجد محمد رسول الله(ص) رفت و در پایان سخنرانی خود با بیان اینکه به طور حتم در صدد ائتلاف خواهد بود، تاکید کرد: «هاشمی و خاتمی وارد عرصه اصلاح‌طلبی شده و به‌طور حتم نظر نهایی آنها را درباره ائتلاف با دل و جان گوش خواهیم داد.» این سخنان عارف، در سطح کشور و رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای یافت.
 البته کناره گیری عارف، به نفع روحانی به سفرهای استانی او پایان داد تا اصلاح طلبان با اجماع بر روی یک کاندیدا به پیروزی  در انتخابات امیدوارتر شوند.

حاشیه‌های سفر سردار به تاکستان
سردار دکتر محمدباقر قالیباف، دیگر نامزد ریاست‌جمهوری بود که به قزوین و تاکستان سفر کرد. فرمانده اسبق نیروی انتظامی ایران که مورد حمایت روح‌اله عباسپور، داوود محمدی و رجب رحمانی است، در حاشیه سفر خود، به روزنامه «ولایت» قزوین گفت: «مشکل اصلی اقتصاد ما، مشکل مدیریتی است، اگر ما هوشیار بودیم و به جای تضعیف پایه‌های اقتصادمان، آسیب‌پذیری‌هایمان را کم می‌کردیم، دشمن دیگر نمی‌توانست از ضعف‌های ما بهره‌برداری کند.»
وبلاگ « تات‌نویس» در گزارش خود از سخنرانی سردار در تاکستان نوشت: «سخنرانی حدود ۲۵ دقیقه بود که البته به نظر نگارنده، خود پیشرفتی است، اگر این کم‌گویی برای دُرگویی بوده باشد. جلسه پرسش و پاسخ نداشت؛ اما شعرخوانی در این مراسم بسیار آن را مفرح کرده بود».

چراغ‌های خاموش ستاد محمد غرضی
از ستاد انتخاباتی محمد غرضی در استان خبرهای زیادی در دست نیست. غرضی که در مناظره‌ها با سخنان و رفتارهای خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده و به اذعان بیشتر بینندگان، پدیده این دوره از مناظره‌ها بوده، تا لحظه تنظیم این گزارش به قزوین نیامده است و هوادارنش هم سخنرانی و تجمع خاصی نداشته اند؛ البته غرضی، پیش‌تر هم اعلام کرده بود که به تبلیغات باور چندانی ندارد و به همین نطق‌ها و مناظره‌های تلویزیونی بسنده خواهد کرد.
جلیلی در قزوین

جلیلی که حمایت اصولگرایان طیف رایحه خوش خدمت قروین و سید مرتضی حسینی را پشت خود دارد، بیشتر فعالان ستاد انتخاباتی احمدی نژاد را در قزوین و کشور دور خود جمع کرده است. بالاترین مقام مذاکره کننده ایران با ۵+۱ که در آخرین مناظره از طرف بیشتر نامزدها به ویژه اصولگرایان مورد انتقاد قرار گرفت، هفته دوم خرداد به قزوین آمد و در مسجد امام خمینی(ره) تاکید کرد: «هرگونه زاویه گرفتن، انحراف، عقب ماندن یا جلو زدن از ولایت فقیه فرجامی نخواهد داشت و این باور و تجربه مااست. در ۳۴ سال اخیر شاهد بودیم کسانی که از ولایت مطلقه فقیه زاویه گرفتند و انحراف داشتند، چگونه جاماندند و خدای ناکرده دچار تباهی شدند و دیدم کسانی که در این مسیر همراهی کردند و پیرو ولایت فقیه بودند و در این راستا حرکت کردند، چه قله‌هایی را توانستند فتح کنند.»

محسن رضایی با تأخیر ۳ ساعته در قزوین

سردار محسن رضایی در هفته‌ای که گذشت، سومین سفر تبلیغاتی‌اش را به قزوین انجام داد. او به تازگی دوبار به قزوین سفر کرده و برای مردم و دانشجویان استان سخنرانی کرده بود.
محسن رضایی که قرار بود در سومین سفرش به استان قزوین ساعت ۱۹ شب در سالن ورزشی شهید بابایی برای سخنرانی حضور یابد، با تاخیر سه ساعته، نزدیک ساعت ۲۲ در این مکان حضور یافت که علت اصلی این تأخیر ترافیک شدید اتوبان تهران به کرج عنوان شد. ساعت ۱۹ در سالن ورزشی شهید بابایی افراد بسیار قلیلی حضور داشتند که به مرور زمان تا ساعت ۲۲ شب اصحاب رسانه و هواداران او از اقشار مختلف جامعه در سالن گرد هم آمدند؛ اما بیشتر سکوهای این ورزشگاه خالی از هواداران بود.
رضایی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «بعد از من اجازه ندهید که نامحرمان و نااهلان بر سر کار بیایند»، تصریح کرد: واقعا از زمانی که امام راحل از بین مردم رفت، ما چقدر توانستیم این شعار را در کشورمان عملی کنیم؟

حدادعادل، دوباره می‌آید
حدادعادل در نخستین سفر انتخاباتی خود دوازدهم خرداد ماه به قزوین سفر کرده بود. آنگونه که رییس شورای ستاد انتخاباتی حداد عادل به فارس گفته، غلامعلی حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه به قزوین سفر می‌کند. البته این خبر پیش از اعلام انصراف حدادعادل از انتخابات عنوان شد و حالا که حداد تصمیم گرفته از رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، سفری هم در کار نخواهد بود.  

اعضای ستاد روحانی، دیر اما پر تعداد
ستاد انتخاباتی حسن روحانی، به لحاظ برگزاری سخنرانی‌های تبلیغاتی در قزوین، آخرین ستاد بود. شنبه هجدهم خرداد، محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه برای حمایت از حسن روحانی به قزوین آمد. نوبخت در تجمع حامیان حسن روحانی که در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد، انتقادات شدیدی را نسبت به جریان اصولگرایی و دولت ابراز کرد و در بخشی از سخنانش  به دستگیری ۱۳ نفر از جوانان حامی روحانی در تهران اشاره کرد که با واکنش‌هایی از سوی حاضران همراه بود. عده‌ای شعارهای «سلام بر روحانی، درود بر خاتمی» و «یاور رفسنجانی، روحانی، روحانی» را فریاد می‌زدند. نوبخت گفت: امروز جریان اصلاح‌طلبی به مدیریت خاتمی و جریان اعتدال‌گرایی به رهبری هاشمی با هم ادغام شده‌اند و ظرف یکی، دو روز آینده از این دو کاندیدای جریان اصلاحات و اعتدال‌گرایی با ائتلافی که صورت خواهد گرفت، تنها یکی در صحنه باقی می‌ماند. آنگونه که ستاد روحانی اعلام کرده است، سه شنبه بیست‌ویکم خرداد نیز همایش بزرگ طرفداران هاشمی و خاتمی و حامیان دکتر  حسن روحانی  با حضور اسحاق جهانگیری و غلامحسین کرباسچی، به دعوت قدرت الله علیخانی در قزوین برگزار می‌شود. شاید بتوان گفت که ستاد روحانی در خیابان خیام قزوین، از ستادهای شلوغ و پررفت‌و‌آمدی است که شور و هیجانی نسبی دارد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.