اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

کارمند قلابی همراه اول، هشت نفر را نقره داغ کرد

  • کد خبر : 163
  • 02 ژوئن 2013 - 14:27
کارمند قلابی همراه اول، هشت نفر را نقره داغ کرد
فروردین امروز؛ مرد شیادی که باعنوان کارمند مخابرات و به بهانه برنده شدن افراد برای اعزام به سفر کربلا، از هشت نفر کلاهبرداری کرده بود به دام پلیس افتاد.
عملیات ردیابی این کلاهبردار حرفه‌ای پس از آن آغاز شد که اوایل فروردین ماه امسال، زنی با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، از مرد ناشناسی شکایت کردکه اقدام به کلاهبرداری سه میلیون تومانی از او کرده بود.
زن میانسال به قاضی شفیعی، بازپرس شعبه ۶ دادسرا گفت: چندی پیش از شماره‌ای ناشناس با من تماس گرفته شد و مردی از آن سوی خط اعلام کرد که من از سوی تلفن همراه اول برنده سفربه عتبات عالیات شده ام. این مرد از من خواست تا اگر کارت بانکی دارم، وجهی را به حساب وی واریز کنم تا اقدام لازم را انجام دهد. من هم که بسیار ذوق زده و خوشحال شده بودم به اتفاق عروس ام به نزدیکترین خودپرداز مراجعه کردم و با راهنمایی همان فرد که چه اقدامی انجام دهم، پس از واریز پول متوجه شدم که از حسابم نزدیک به ۳ میلیون تومان برداشت شده است.
با ارجاع پرونده برای انجام تحقیقات پلیسی به پلیس آگاهی استان، کارآگاهان در جریان بررسی های اولیه دریافتند، مرد کلاهبردار با این روش، ضمن انتقال کل موجودی شاکی به حساب مشخصی، پس از گذشت ۱۷ دقیقه از این اقدام، مبلغ ۲۰ هزار تومان به صورت نقد از دستگاه خودپرداز دریافت شده و سپس بقیه مبلغ به یک حساب در بانک ملت شعبه بروجرد واریز شده است.
در این بررسی ها همچنین مشخص شد که پس از گذشت ۲ ساعت از این اتفاق، ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان به حساب ۳ نفر واریز شده است.
 در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای ردیابی مرد کلاهبردار همچنان ادامه داشت، ۹ روز بعد فرد دیگری با مراجعه به پلیس اعلام کرد که با همین شیوه از وی کلاهبرداری شده است. به گفته شاکی، مرد ناشناسی با تلفن همراه وی تماس گرفته است و خود را کارمند مخابرات معرفی می‌کند. این فرد که از تمامی اطلاعات فرد شاکی از جمله نام پدر آگاهی داشته، اعلام می‌کند از سوی مخابرات، برنده سفر زیارتی شده است.
شاکی هنگامی که با درستی اطلاعات ارایه شده توسط مرد ناشناس رو به رو می شود، اعتماد می کند و براساس خواسته وی، با مراجعه به دستگاه خودپرداز، با اعلام یک کد و وارد کردن آن، بعد از دقایقی متوجه می شود در دام یک کلاهبرداری حرفه‌ای گرفتار آمده، مبلغ ۲ میلیون تومان از حسابش کسر شده است.
به دنبال این مراجعه، عملیات تجسسی پلیس شدت گرفت و کارآگاهان موفق شدند با بهره گیری از سرنخ های به دست آمده در جریان تحقیقات، مرد کلاهبردار را شناسایی و او را به دام بیندازند. این فرد تاکنون به کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون ریال از هشت نفر با استفاده از این شیوه اعتراف کرده است که تحقیق و بازجویی کارآگاهان پلیس از وی همچنان ادامه دارد.
در همین حال، قاضی شفیعی بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با هشدار به شهروندان برای هوشیاری در برابر اینگونه تماس های شیادانه، از کسانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است درخواست کرد برای شکایت به پلیس آگاهی و یا به شعبه ۶ بازپرسی دادسرا مراجعه کنند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.