اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

توسعه ورزش استان در گرو توسعه زیر ساخت‌ها

  • کد خبر : 165
  • 02 ژوئن 2013 - 14:29
توسعه ورزش  استان در گرو توسعه زیر ساخت‌ها
زیر ساخت، در عمومی‌ترین حالت، یک دسته از عوامل ساختاری به هم پیوسته است که تکیه‌گاه اسکلت یک ساختمان کامل را در زمینه‌های مختلف فراهم می‌آورد. ما اگر زیر ساخت ورزشی را در معنای عرف خود که همان داشتن امکانات مناسب اعم از سالن با کیفیت و... می شود نیز در نظر بگیریم، بدون شک متوجه خواهیم شد که یکی از عمده‌ترین مشکلات ورزش کشور در سال‌های متمادی زیر ساخت های ورزشی است.
 در این بین استان قزوین هم از این قاعده مستثنی نیست. گرچه اداره کل ورزش و جوانان استان متولی توسعه زیر ساخت‌ها در شهرستان‌های مختلف استان قزوین است، اما هنوز هم بسیاری از کارشناسان ورزشی استان بر این باورند که این تعداد هم نمی تواند برای استانی که می خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد کافی باشد.
نگاهی به سالن های موجود در اختیار ورزشکاران و هیات های ورزشی در استان قزوین نشان می‌دهد که این سالن‌ها جوابگوی تقاضاها نیستند. هنوز که هنوز است سالن شهید بابایی به عنوان اصلی ترین سالن استان برای برگزاری مسابقات شناخته می‌شود، در حالی که بسیاری از اهل فن ورزش استان به کفپوش این سالن اعتراض دارند و معتقدند این کفپوش فقط برای مسابقات بسکتبال مناسب است؛ اما هنوز چاره ای برای آن اندیشیده نشده است. مطمئنا با ادامه این روند و با توجه به این که قزوین سال بعد دارای دو تیم لیگ برتری هندبال و بسکتبال خواهد بود و تیم های دیگر در رشته های دیگر هم در دسته های پایین تر شرکت می کنند، مشکلات بسیاری بر سر راه خواهد بود. شاید بهتر باشد که مسوولان ورزش استان از هم اکنون  به فکر حل این مشکل بزرگ باشند.
از طرفی دیگر درحال حاضر، بسیاری از هیات های ورزشی برای خود سالن اختصاصی ندارند و با اجاره کردن سالن‌های سطح شهر فعالیت می کنند که به عقیده کارشناسان این مساله باعث کند شدن پیشرفت هیات‌های ورزشی می‌شود. البته شنبه گذشته مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد مبنی بر این که از این پس اداره کل های ورزش و جوانان کشور می توانند سالن های تحت اختیار خود را به صورت رایگان در اختیار هیات‌‌های ورزشی قرار دهند؛ اما با توجه به سیستم بوروکراسی موجود در ایران به نظر نمی‌رسد این طرح به زودی اجرا شود و باید منتظر اجرای آن در سال‌های بعد بود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.