اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

طراح سرقت ۷۰۰ میلیون تومانی در دام پلیس

  • کد خبر : 101
  • 18 می 2013 - 14:40
طراح سرقت ۷۰۰ میلیون تومانی در دام پلیس
سارقان کهنه کاری که در دستبردی بی سابقه در قزوین، یک گاو صندوق حاوی 700 میلیون تومان وجه نقد و طلاها را از یک واحد مسکونی دزدیده بودند، به دام افتادند.
فروردین  امروز؛ سرقت از این خانه ویلایی در شمال شهر قزوین پس از آن اتفاق افتاد که صاحب خانه به اتفاق همسرش در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته برای خرید شب عید محل سکونت اش را ترک کرد، اما تنها دو ساعت پس از خروج از منزل، یکی از همسایگان وی که به باز بودن درب خانه این فرد مشکوک شده بود موضوع را تلفنی به او خبر داد.
صاحب خانه که سراسیمه به خانه بازگشته بود به گمان اینکه تنها در خانه اش باز مانده، هنگامی که به درون منزل رفت تازه متوجه شد گاو صندوق اش به سرقت رفته است. دقایقی بعد ماموران پلیس که به دنبال تماس وی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در محل حاضر شده بودند تحقیقات خود را پیرامون چگونگی وقوع این سرقت آغاز کردند.
مالباخته به ماموران گفت: من به اتفاق همسرم از خانه خارج شدیم. چند ساعت پس از خروج ما، همسایه با من تماس گرفت و اعلام کرد که خانه‌ام مورد سرقت قرار گرفته است. ما بلافاصله به خانه بازگشتیم، در خانه باز بود. گویا با کلید درب را باز کرده بودند و سارقان گاوصندوقی را که حاوی طلا، وجه نقد، دلار و سکه به ارزش نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان بود به سرقت برده بودند.
با ارجاع پرونده این سرقت بزرگ به پلیس آگاهی استان، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت که در بازخوانی پرونده، با سرقتی حرفه ای و بسیار دقیق رو به رو شده بودند، با تحقیق دوباره از مالباخته و بررسی دقیق صحنه سرقت، عملیات تجسسی گسترده ای را برای یافتن ردی از سارقان کهنه کار که به نظر نمی رسید بومی باشند، آغاز کردند.
در حالی که تحقیقات به کُندی پیش می رفت و رد موثری از سارقان در دست نبود، استفاده از سیم کارت تلفن همراه شاکی که در جریان دستبرد به خانه اش، به سرقت رفته بود روند پیگیری های کارآگاهان را وارد فاز تازه ای کرد. فرد ناشناسی در شهرستان ملارد با استفاده از این سیم کارت، اقدام به برقراری چندین مورد تماس تلفنی کرده بود.
همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان پلیس با اخذ نیابت قضایی از بازپرس پرونده راهی استان تهران شده و با استفاده از سرنخ های به دست آمده، محل سکونت این فرد را شناسایی و وی را در عملیاتی دستگیر کنند. فرد مظنون، پسر ۱۹ ساله تبعه کشور افغانستان بود که با اظهار بی اطلاعی از سرقتی بودن سیم کارت، مدعی شد که سیم کارت را از صاحب کارش گرفته است و از اینکه او چگونه به آن دست یافته است، اطلاعی ندارد. کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، در ادامه تحقیقات خود، صاحب کار این جوان افغانی و مردی را که او ادعا می کرد سیم کارت را از او خریده است بازداشت کردند. اعتراف این فرد به همدستی با طراح سرقت میلیاردی، آنان را به شناسایی مخفیگاه سارق اصلی این سرقت بی سابقه کشاند.
با شناسایی مخفیگاه متهم تحت تعقیب در منطقه مارلیک شهرستان ملارد، کارآگاهان پلیس آگاهی قزوین و ملارد موفق شدند در عملیات غافلگیرانه مشترکی، متهم تحت تعقیب را به دام انداخته و دستگیر کنند. «تقی- ف» 30ساله، که در عملیات ویژه پلیس دستگیر شده بود در نخستین مراحل تحقیق و بازجویی به طراحی و اجرای نقشه سرقت گاو صندوق ۷۰۰میلیون تومانی در قزوین اعتراف کرد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.