اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
با نزدیک شدن زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

فعالیت ستادهای انتخاباتی در قزوین کلید خورد

  • کد خبر : 75
  • 16 می 2013 - 16:49
فعالیت ستادهای انتخاباتی در قزوین کلید خورد
با پایان زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت غیررسمی ستادهای کاندیداها وارد مرحله جدیدی شده  است و همگان منتظر اعلام شورای نگهبان برای رسمیت بخشیدن به فعالیت ها و جبهه گیری های احتمالی هستند.
هر چند از مدتی قبل رایزنی های فعالان سیاسی استان قزوین با چهره ها و جریان های کشوری برای در دست گرفتن مسوولیت در ستادهای کاندیداهای احتمالی شدت گرفته بود و برخی از افراد برای  پرتوان نشان دادن خود اقدام به برگزاری نشست ها و جلسات مختلف با هواداران احتمالی می کردند، اما حضور آیت‌اله هاشمی رفسنجانی در آخرین دقایق ثبت‌نام بسیاری از معادلات سیاسی را به هم ریخت و شرایطی را به وجود آورد که بسیاری با تغییر رویکرد خود، به سمت کاندیدای احتمالی پیروز انتخابات تمایل پیدا کرده اند.
آیت اله هاشمی؛
 محمد علیخانی
ثبت نام دیرهنگام آیت اله هاشمی رفسنجانی همان طور که فضای سیاسی جامعه را در تب و تاب آمدن یا نیامدن خود قرار داده بود، منجر به آن شد تا ساختار ستادی و تشکیلاتی ستاد وی در استان به مانند سایر کاندیدها شکل نگیرد؛ اما تا لحظه تنظیم این گزارش، یک منبع مطلع به «فروردین امروز» گفت که به احتمال فراوان، ریاست ستاد آیت اله  در استان قزوین به فرزند ارشدحجت‌الاسلام قدرت اله علیخانی سپرده می‌شود.
محمد علیخانی که سابقه نمایندگی مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیر مسوولی هفته نامه تابان را در کارنامه فعالیت سیاسی خود دارد، این بار آستین‌ها را بالا زده و در کنار سایر یاران هاشمی از جریانات مختلف به دنبال ایجاد یک ستاد منسجم و متمرکز در استان قزوین است.
گفته می شود در کنار محمد علیخانی و به دلیل حضور و مشغله وی در پایتخت، محسن بهشتی سرشت دیگر اصلاح طلب خانه نشین این روزها که جایگاه خوبی هم در میان اصولگرایان معتدل دارد، مسوولیت اجرایی را بر عهده خواهد گرفت. در همین رابطه یکی از فعالان ستاد هاشمی به فروردین امروز می گوید: در شرایط فعلی، رییس ستاد بودن مهم نیست .هدف پیروزی است. همه آنهایی که دل در گرو انقلاب دارند باید بیایند ونام ها را فراموش کنند.
قالیباف؛ درگاهی
ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف از چند ماه مانده به پایان سال۹۱ فعالیت تشکیلاتی خود را به طور غیر رسمی آغاز کرده  است و بنا به اظهارات اعضای ستاد وی، از نظر نظم تشکیلاتی، بسیار جلوتر از دیگر کاندیداها قرار دارد. شهردار تهران برای ریاست ستاد خود در استان قزوین محمود درگاهی، یکی از چهره‌های اصولگرای استان را انتخاب کرده است.
درگاهی، کارمند استانداری قزوین، یکی از چهره‌های باتجربه فعالیت‌های انتخاباتی است که به همراه مازیار علوی، سرپرست روزنامه همشهری در قزوین مسوولیت ستاد قالیباف را برعهده دارد. هرچند قالیباف امیدوار است تا مانند احمدی‌نژاد از خیابان «بهار» وارد پاستور شود و برای این مسیر ۵ کیلومتری، زمان و انرژی و هزینه های زیادی را متقبل شده است، اما بسیاری هم هستند که شانس چندانی برای قالیباف قائل نیستند.
جلیلی؛ … ؟
حضور جلیلی هم همچون آیت‌اله هاشمی دیرهنگام بود. بسیاری از حضور او نا امید بودند که ناگهان  شناسنامه به دست به «فاطمی» آمد تا خاطره اردیبهشت ماه ۸۴ برای طرفداران احمدی نژاد زنده شود. آن طور که گفته می شود ستادهای دبیر شورای عالی امنیت کشور در استان قزوین بیشتر بر عهده جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه بین‌الملل و جوانانی همچون عبدالرحمن عبادی و قاسم الهیاری گذاشته شده است.
 هنوز چهره مشخصی در استان، مسوولیت ستاد او را بر عهده نگرفته است، اما آن طور که شهبازی، مسوول امور استان‌های ستاد جلیلی اعلام کرده ، اول خردادماه، مسوول ستاد استان قزوین مشخص خواهد شد. وضعیت جلیلی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست اصولگرایان بر روی وی به اجماع خواهند رسید یا نه؟
مشایی؛ کاظم پور
شاید به جرات بتوان حامیان مشایی را مبهم ترین طرفداران یک کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب برشمرد! تاکنون هیچ فرد و گروه مشخصی به طور آشکارا حمایت از او را اعلام نکرده  است؛ حتی کارگزاران دولتی نیز جز احمدی نژاد از بردن نام او ابا دارند! گفته می شود چند فعال رسانه‌ای، مسوولیت اطلاع‌رسانی ستاد وی را بر عهده گرفته اند. مصطفی کاظمی، سردبیر هفته نامه امید البرز و جعفر بخشی بی نیاز ،کارمند سابق سازمان زندان های قزوین، دو فعال قزوینی هستند که در نشست مشایی با مطبوعاتی‌ها شرکت کرده اند. ازجلال کاظم‌پور، معاون سابق فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به عنوان رییس احتمالی ستاد مشایی در استان نام برده می شود.
ابوتراب؛ فصیحی رامندی
حجت‌الاسلام سید محمد ابوترابی، کاندیدای مطرح اصولگرایان همان طور که پیش بینی می شد رییس ستادش را از  دوستان قدیمیش انتخاب کرد.
فصیحی رامندی از چهره‌های اصولگرای استان، مسوولیت سازماندهی ستاد نایب رییس مجلس را بر عهده گرفته است و به نظر می‌رسد، ابوترابی برای موفقیت در کشور ابتدا باید حداقل حایز اکثریت آرا در زادگاهش قزوین شود.
البته بسیاری از مدیران و چهره‌های بومی استان از هم اکنون در ستاد حجت‌الاسلام ابوترابی گردهم آمده‌اند و  چشم امید به پیروزی کاندیدای هم استانی خود دارند.
حضور آیت‌اله هاشمی رفسنجانی بسیاری از معادلات و آرایش سیاسی را در کشور تغییر داده است. این وضعیت تاثیرش را در استان نیز گذاشته و به نظر می‌رسد، با  کناره گیری افرادی همچون متکی، حداد عادل، فلاحیان، عارف، روحانی و…. از عرصه انتخابات، وضعیت ستادی این افراد هم در استان قزوین جمع شود، اما با شروع خرداد ماه، چهره اصلی بازیگران انتخابات مشخص‌تر خواهد کرد.   

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=75

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.