اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

روزهای سرنوشت ساز

  • کد خبر : 51
  • 11 می 2013 - 9:06
روزهای سرنوشت ساز
باخت تیم کاسپین قزوین در آخرین دیدار از مسابقات لیگ 2 کشور و راهیابی به مرحله پلی‌آف برای جلوگیری از سقوط این تیم به لیگ دسته سه کشور را می توان برای ورزش و به ویژه فوتبال قزوین، یک فاجعه قلمداد کرد؛ فاجعه‌ای که البته نباید آن را به صورت کامل به گردن مسوولان کاسپین انداخت. این فاجعه، پیامدها و علت‌هایی دارد که امکان نگارش آن در اینجا وجود ندارد؛  بنابراین  به ذکر چند نکته می پردازیم:
یک: تیم کاسپین قزوین در ابتدای فصل با هزینه ای بالغ بر دویست و پنجاه میلیون تومان خریداری شد؛ البته در این بین باید به دویست پنجاه میلیون تومان دیگر هم اشاره کرد که با سهل انگاری های برخی فعلا تکلیفش مشخص نیست. اگر این تیم به لیگ سه کشور سقوط کند، ارزش مالی امتیاز آن به مراتب پایین تر خواهد آمد؛ یعنی امتیاز کاسپین، دیگر نه تنها دویست و پنجاه میلیون تومان هم ارزش ندارد؛ بلکه با توجه به پایین آمدن ارزش پول ملی، شاید صد میلیون هم ارزش نداشته باشد.
دو: سقوط تیم کاسپین باعث می شود  بازیکنان قزوینی شاغل در دسته های پایین تر به میزان قابل توجهی انگیزه خود را پس از سقوط کاسپین از دست بدهند و شاید دیگر میلی به ادامه بازی در فوتبال نداشته باشند.
سه : گرچه برخی معتقدند گروهی که کاسپین در آن بازی می کرد از دیگر گروه حاضر در این مسابقات از نظر فنی سخت تر بود؛ اما این دلیل قانع کننده ای برای نتایج ضعیف این تیم نمی تواند باشد؛ چرا که این شرایط برای همه‌ی تیم های این گروه یکسان بود.
چهار: شاید کاسپین بتواند خود را در لیگ دو کشور حفظ کند که نگارنده امیدوار است همین گونه هم شود؛ اما این سقوط نکردن هم نمی تواند جواب عملکرد ضعیف این تیم را در پایان فصل  بدهد؛ چرا که انتظارها از کاسپین بیش از این ها بود. البته از مسوولان ورزش باشگاه هم به همان میزان انتظارها می‌رفت که از کادر فنی این تیم. یعنی آن ها هم در ضعف نتیجه گیری مقصر هستند.
پنج: کاسپین، روزهای نهم و هفدهم اردبیهشت که شاید آن ها را بتوان روزهای سرنوشت ساز این تیم قلمداد کرد با شهرداری دزفول، بازی پلی آف را برگزار می کند. بنابراین از مردم و ورزشکاران استان انتظار می رود با حضور در ورزشگاه حمایت خود را از این تیم را اعلام کنند.
درهر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا کاسپین می تواند در لیگ دو بماند و امید مردم و ورزش دوستان را به فوتبال زنده نگاه دارد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=51

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.