اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

قزوین در لیست بیشترین کاربر اینترنت قرار ندارد

  • کد خبر : 34
  • 08 می 2013 - 10:53
قزوین در لیست بیشترین کاربر اینترنت قرار ندارد
 آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت  نشان می‌دهد، قزوین در فهرست بیشترین کاربر در استفاده از اینترنت قرار ندارد
مرکز توسعه ملی اینترنت در آخرین گزارش خود تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۱  اعلام کرده است که ۵ استان تهران، اصفهان، تبریز، یزد و شیراز از حیث ضریب نفوذ اینترنت بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده اند.
البته دراین گزارش که خبرگزاری» مهر» منتشر کرده، آماری از تعداد کاربران اینترنت همه استان ها  وجود ندارد و تنها  به استان هایی اشاره شده که  بیشترین کاربر اینترنت را دارند.
بنابراین مشخص نیست که قزوین چه جایگاهی را در کشور از آن خود کرده است؛ اما با این وجود، بنابرمنابع رسمی، تعداد کاربران در قزوین ۵۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام شده است.
  سال گذشته،»ایرنا» به نقل از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، بدون اینکه به روش های استفاده از اینترنت اشاره کند، تنها تعداد مشترکان اینترنت در استان را ۴۲۲ هزار و ۵۷۶ فقره و تعداد کاربران را نیز ۵۱۲ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام کرده بود.
با این همه مرکز توسعه ملی اینترنت، شمار کاربران اینترنت در کشور را (تا پایان ۶ ماهه نخست سال۹۱) بالغ بر ۴۵ میلیون و ۵ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام کرده است.
براساس این آمار، ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۵۹٫۵ درصد است که ۳۶٫۴۶ درصد آن را کاربران اینترنت موبایل GPRS تشکیل می دهند. به این ترتیب حدود ۲۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۹۹ کاربر با موبایل به اینترنت متصل می شوند. در همین حال، کاربران اینترنت دایل آپ با ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ کاربر حدود ۹٫۱۷ درصد از کل اتصالات اینترنت را به خود اختصاص داده و شمار مشترکان اینترنت ADSL نیز برمبنای این آمار، ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۸۰ با ضریب نفوذ ۴٫۶۵ درصد است. همچنین براساس همین منبع، ۴۰ درصد کاربران اینترنت در ایران را نیز گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال، ۳۰ درصد را گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال، ۱۵ درصد کاربران را گروه سنی ۴۵ تا ۵۹ سال، ۱۰ درصد کاربران را گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال ، ۳ درصد را گروه سنی ۱ تا ۱۰ سال و ۲ درصد را گروه سنی بالای ۶۰ درصد تشکیل می دهند.
گرچه بنابر اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین»هم اکنون ۸۹ شهر و روستای استان تحت پوشش پورتهای پرسرعت adsl هستند و هشت شرکت خدمات اینترنت پرسرعت ارایه می دهند»؛ اما گویا این خدمات جوابگو نیست که بتواند قزوین را در لیست بیشترین کاربر اینترنت قرار دهد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=34

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.