اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

تا شورای چهارم

  • کد خبر : 6
  • 08 می 2013 - 11:24
با پایان یافتن زمان ثبت نام کاندیداها، عملاً زنگ شروع تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر قزوین به صدا در آمده است. براساس اعلام مقامات استانداری قزوین،  184نفر در قزوین ثبت نام کرده اند که از این تعداد 25نفر زن هستند.  هرچه به انتخابات شوراها نزدیک می شویم تلاش و تکاپوی بیشتری در بین جناح راست نسبت به دیگر گروه‌ها دیده می‌شود و این طور که پیداست با برنامه و عزم جدی به این انتخابات پا گذاشته اند. با این همه در انتخابات شوراهای دور چهارم به نظر می‌رسد عمده‌ترین جریانات فعال، حول محور چند جریان و لیست زیر حضور داشته باشند:
اصولگرایان: این جریان سیاسی، دچار تشتت  آرا و تعدد کاندیداست؛ اما به طور عمده دو طیف موتلفه اسلامی و سازمان نظام مهندسی در این دوره از انتخابات بیش از بقیه گروه ها  فعال هستند. در لیست موتلفه، افرادی چون علی حسن ظاهری و عباس ظاهری و صادق سیاهپوش دیده می‌شود و در لیست نظام مهندسی هم فرخزاد، صلح جو، فصیحی رامندی  وجود دارد. از سوی دیگر، نزدیکان حجت الاسلام حسینی، نماینده قزوین در مجلس، با  جریان خدمت ‌گزاران آبادانی و پیشرفت قزوین با محوریت ابراهیم اسدی اعلام موجودیت کرده است.
اصلاح طلبان: اصلاح طلبان قزوین هم مانند اصلاح طلبان کشور با شک و تردید وارد این انتخابات شده‌اند و بزرگان آنها که چهره‌های توانمند و قابلی هستند، در انتخابات شرکت نکرده‌اند و عمده برنامه آنها در این دوره به سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری و شرکت بزرگان آنها آقایان خاتمی و هاشمی گره خورده است. اما با این همه در قزوین با محوریت علیخانی و قوامی لیستی نصفه و نیمه تهیه شده که به نظر می‌رسد با سرپرستی مهندس شیری، خانم دکتر یوسفی و عبدالعظیم موسوی وارد انتخابات  شوند.
حامیان دولت: این طیف با محوریت اسلامی صدر و بابا قصاب ها در حال رصد شرایط هستند. شنیده می شود پس از تایید این دو نفر، لیست حامیان دولت برای شرکت در انتخابات اعلام خواهد شد.
نزدیکان داوود محمدی: یکی از گروه های فعال در این عرصه نزدیکان و افراد منتسب به داوود محمدی، نماینده اول قزوین است که با برنامه ریزی و مقبولیت قومی که دارند از شانس  نسبتاً خوبی برای راهیابی به شورای شهر چهارم برخوردار هستند. چگینی، زاهد پور، محمد بیگی ، حجت الاسلام حسینی و مرتضی ململی نام های مطرح این طیف هستند.
افراد مستقل: نباید از کاندیداهای مستقلی  همچون  نخستین، آقاعلیخانی، مجید رضایی و… غافل شد که از پتانسیل خوبی برای ورود به شورا برخوردار هستند. انتخابات شوراها این ظرفیت را دارد که افراد گمنام با یک چهره و پوستر زیبا بتوانند مانند چند دوره پیش به پدیده انتخابات تبدیل شوند. هنوز نام پریسا تیرسحر نفر اول در اولین دوره انتخابات شورای از یاد نرفته است که در حضور بزرگان چپ وراست گوی سبقت را ربوده و به شورای شهر قزوین راه یافت.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.