اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
11
نگاهی به قیمت مسکن در قزوین هفتمین شهر گران ایران

خانه رویایی

  • کد خبر : 3
  • 05 می 2013 - 16:59
خانه رویایی
خرید آپارتمان نوساز کمتر از متری یک میلیون و 500 هزار تومان در شهر قزوین غیرممکن است!
این روزها حال و هوای بازار مسکن در قزوین با افزایش سرسام آور قیمت ها، مانند فردی است که دچار شوک و گیجی پس از برق گرفتگی است!
بیشتر افرادی که در این روزها به دنبال مسکن می روند از اقشار متوسط و جوانی هستند که در این نوسانات قیمت زمین و آپارتمان، درآمدشان برای تامین هزینه خرید ثابت بوده است؛ بنابراین مجبورند برای تامین یک سرپناه به آپارتمان‌های کوچک تر و یا به حاشیه شهر روی بیاورند.
پس از افزایش شدید قیمت  مسکن در شش ماه دوم سال گذشته، سکون و رکود نسبی در بازار حکمفرما شده؛ ولی تقاضای بالا برای خرید مسکن، همیشه یک روند معمولی را در خرید و فروش ایجاد کرده است. بنابراین بیشتر خرید و فروش های آپارتمان در بافت فرسوده شهر انجام می شود که قیمت آن افزایش کمتری یافته است.
  اما اگر سری به بنگاه های معاملات ملکی بزنید، متوجه صعود غیر عادی قیمت ها در بازار مسکن شهر قزوین می شویم.
 درحال حاضر، محله پونک، به عنوان یکی از محلاتی که خرید و فروش آپارتمان و زمین در آن رونق بیشتری دارد قیمت آپارتمان در این منطقه از ۲میلیون و ۴۰۰هزارتومان شروع  می شود و به ۵میلیون تومان  می رسد. در خیابان دانشگاه و پادگان شمالی هم اوضاع به همین گونه است. این قیمت ها در حالی افزایش یافته که در شهریور ماه قیمت آپارتمان در همین مناطق، متری یک میلیون و پانصد هزار تومان بوده است.
مهدی قدسی، مدیر مشاورین املاک «قدسی» در این باره به فروردین امروز می‌گوید: آپارتمان نوساز معمولی در خیابان دانشگاه از ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند و این قیمت ها برای آپارتمان‌های حداکثر ۱۰۰متر است.
اما اوضاع آپارتمان در خیابان‌های مرفه‌نشین قزوین هم در نوع خود جالب توجه است. در این نقطه از شهر هم قیمتها افزایش غیرقابل باوری پیدا کرده است. به طوری که قیمت آپارتمان نوساز معمولی در خیابان خیام و بلوار شمالی از ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان شروع  می شود و به ۶میلیون تومان هم می رسد.
قیمتها در خیابان "سورتک" هم به این گونه است. در بافت فرسوده، قیمت آپارتمان کمی معقول‌تر به نظر می‌رسد. آپارتمان نوساز در خیابان تهران قدیم از ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. در خیابان راه آهن هم قیمت‌ها از ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.
 بنابراین دیگر در شهر قزوین، خرید آپارتمان نوساز، کمتر از ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان امری غیرممکن است. اما با این روند افزایش قیمت‌ها، بازار مسکن در رکود است.
علی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک درمورد وضعیت کنونی بازارمسکن در فصل بهار  به فروردین امروز می گوید: تا زمان تثبیت نشدن نرخ ارز، بازار دچار فراز و نشیبهایی خواهد بود. کشاورز، مدیر املاک" شهر" هم در همین رابطه می گوید: با توجه به افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال گذشته عد‌ه‌ای در این بازار با هدف کسب سود، خرید و فروش‌های خود را افزایش داده‌اند و عده‌ای نیز به دلیل نیاز به مسکن، مجبور به خرید با قیمت بالا شدند. این روند حبابی خرید و فروش مسکن تا شب عید ادامه داشت و بیشترین عقد قرارداد را داشتیم.
فرهاد یعقوبخانی، کارشناس مسکن هم معتقد است: افزایش ناگهانی خرید و فروش تحت شرایط خاص صورت می‌گیرد که سال گذشته نگرانی در گرانتر شدن قیمت مسکن باعث چنین مساله ای شده بود؛ ولی در سال جدید خرید و فروش‌ها کمی معقول‌تر شده است.
  درحالی که نوسانات ارز، برخی سودجویی‌ها و کم‌فروشی‌ها و  افزایش قیمت مصالح، هزینه ساخت یک متر آپارتمان را تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش داده است، کارشناسان مسکن و بازار پیش‌بینی می‌کنند تا انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه، شاهد اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهیم بود.
با این روند، خرید مسکن و آپارتمان مناسب برای بسیاری  از اقشار جامعه به سرابی تبدیل شده  تا آنجا که قزوین را به یکی از شهرهای گران ایران تبدیل کرده است.
قزوین؛ هفتمین شهر گران ایران
مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود با ارزیابی سه مولفه، قیمت زمین، قیمت مسکن، گران ترین و ارزان ترین شهرهای کشور را  در نیمه نخست امسال مشخص کرد.
 بنا براین گزارش، قزوین، در زمینه خرید مسکن، هفتمین استان گران کشور است.
براین اساس، قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در نیمه نخست امسال، با رشد۵/۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته، ۶۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان برآورد شده؛ درحالی که میانگین قیمت در کشور، ۹۸۰ هزار تومان  بوده است.
براساس این گزارش، مقایسه قیمت مسکن در مناطق شهری  درنیمه نخست سال ۹۱ با  مدت مشابه آن در سال۹۰ نشان از رشد ۱۹٫۵ درصدی قیمت  هر متر مربع فضای مسکونی دارد.
  
                            
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.