اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5
رییس کل دادگستری استان قزوین تاکیدکرد؛

نقش موثر رسانه‌ها در مهار آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 8201
  • 22 ژوئن 2021 - 10:34
نقش موثر رسانه‌ها در مهار آسیب‌های اجتماعی
رییس کل دادگستری استان قزوین: دستگاه قضایی استان با همه فراز و نشیب‌های موجود، نگاه موثری به اصحاب رسانه در مهار آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش فروردین امروز؛ نوراله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه با تبریک پیروزی ملت بزرگ ایران و حضور حماسی در ۲۸خردادماه، گفت: پیروز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ملت ایران بود و باید از حضور و مشارکت حماسی آنها قدردانی کنیم.

او بیان کرد: از نگاه معارف دینی و قرآنی، سرنوشت هر قوم و ملتی بستگی به تغییر در نگاه، باور و اندیشه آن قوم دارد اگرچه قدرتمندان و زورداران تلاش می کنند که به جامعه بشری بقبولانند که حاکم سرنوشت جامعه آنها هستند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: متاسفانه بسیاری از مردم و کشورها هم باور کرده اند که توان هیچ تغییری را در مقابل قدرت های حاکم با ثروت ها و قدرت های کذایی آنها ندارند درحالی که چنین چیزی صحیح نیست.

قدرتی گفت: شاید بهترین نمونه این نوع تغییرها، انقلاب اسلامی بود که هنگام شروع نهضت امام خمینی(ره) عده ای باور نمی کردند که امکان مقابله با قدرت و ارتش نظام شاهنشاهی وجود داشته باشد چون اقتدار اقتصادی و پولی لازم را نیز داشت.

او با بیان اینکه امام راحل و انقلاب اسلامی به کشور عزت و اقتدار بخشیدند، افزود: در طول این چهار دهه، اقدامات و خدمات خوبی انجام شده است و در طول انقلاب نیز دولت ها با نگاه های سیاسی مختلف برای اجرای طرح ها و خدمات رسانی به مردم تلاش کردند.

رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برای تغییر در وضعیت جامعه باید خود مردم به صحنه بیایند، اضافه کرد: با وجود اینکه در یک دهه اخیر از لحاظ اقتصادی، اشتغالزایی، حمایت از تولید و… بخش زیادی از خدمات صورت گرفته قابل دفاع نبوده است ولی باز مردم در انتخابات اخیر به صحنه آمدند و حمایت خود را از نظام به نمایش گذاشتند.

او افزود: پیروز انتخابات اخیر ملت ایران بود و اگر از یک جریانی دفاع کردند به این دلیل بود که منافع خود را در آن جریان می دیدند.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: میزان مشارکت هم در این انتخابات، نزدیک به ۵۰ درصد بود که قابل قبول است و امیدواریم رسانه ها به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان جامعه به این دولت کمک کنند.

او خاطر نشان کرد: مردم امروز نشان دادند در کنار مباحث سیاسی و آزادی های اجتماعی، معیشت هم برای آنها مهم است و باید دولت آینده برای رفع مشکلات آنها در این حوزه تلاش کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دستگاه قضایی استان با همه فراز و نشیب های موجود، نگاه موثری به اصحاب رسانه در مهار آسیب های اجتماعی دارد و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها با تغییر در مدیریت کلان کشور بتوانیم مشکلات و راه حل ها را شناسایی کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم.

او در خصوص قانون حمایت از اطفال و خانواده، افزود: در راستای اجرای این قانون، هم اکنون اطفال زیر ۱۸سال را جدا از بزرگسالان در کانون مربوط نگهداری می شوند و معمولا بیش تر از ۱۰نفر هم نیستند و مجازات های آنها نیز با نگاه ارفاقی صورت می گیرد.

قدرتی در خصوص صیانت از باغستان، گفت: کارگروه ویژه صیانت از باغستان را تشکیل داده ایم که تاکنون با برگزاری سه جلسه، مصوبات قابل توجهی در این حوزه از جمله جلوگیری از اجرای احداث سد لاستیکی داشته اند.

او با اشاره به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی گفت: سال گذشته ۳۴هکتار آزادسازی و ۳۰هکتار لایه روبی رودخانه ها و حریم آنها با ورود دستگاه قضا صورت گرفت و امیدواریم امسال گام بلندتری برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها برداریم.

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به تعداد زندانی های زن در استان، گفت: در استان ۱۴۰ تا ۱۵۰زندانی خانم در سال ۹۶ داشتیم ولی الان تعداد آنها به حدود ۵۵نفر زندانی رسیده است که نگاه ویژه دستگاه قضا به خانواده را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.