اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6
حمید رضا طاهرخانی در گفت وگو با فروردین امروز:

رنکینگ زیر صد، سقف آرزویم است

  • کد خبر : 183
  • 02 ژوئن 2013 - 15:13
رنکینگ زیر صد، سقف آرزویم است
بدون شک، این روزها باید نام حمیدرضا  طاهرخانی را به عنوان بهترین پینگ پنگ باز استان قلمداد کرد؛ جوان بیست وسه ساله‌ای که پس از چهارده سال تمرین و بازی توانسته است به تیم ملی راه پیدا کند و از مهره های کلیدی تیم ملی محسوب شود.

 اوکه به تازگی از مسابقات جهانی پاریس بازگشته و حالا به فکر مسابقات آسیایی کره جنوبی است به دفتر «فروردین امروز» آمد تا  تمام قد از هیات پینگ پنگ استان حمایت کند و بگوید حضور داوود محمدی در مجلس هیچ ضربه ای به هیات پینگ پنگ نزده است. هرچند برخی می گویند حریف حمیدرضا در این مسابقات از قدرت چندانی برخوردار نبوده است؛ اما خودش سطح این مسابقات را بسیار بالا ارزیابی می کند و می گوید: «رقبای من رنکینگ بهتری نسبت به من داشتند. باید شرایط تمرینی آن ها را هم درنظر بگیرید و سپس به قضاوت بپردازید».  طاهرخانی که اوج آرزوهای خود را در پینگ پنگ، حضور در رنکینگ زیر صد جهانی می داند، معتقد است برای رسیدن به این اوج باید امکانات و زیر ساخت های پینگ پنگ افزایش یابد.
 حمیدرضا! چرا پینگ پنگ را انتخاب کردی؟
حدود چهارده سال پیش، هیات پینگ وقت، طرح استعداد یابی را در مدارس استان آغاز کرد. در این طرح من هم انتخاب شدم و از آن جایی که پدرم هم مربی پینگ پنگ بود به این رشته علاقه پیدا کردم و از آن زمان تا به امروز  به صورت مداوم  در حال تمرین هستم.
 از چند سالگی توانستی به تیم ملی راه پیدا کنی؟
من از ده سالگی وارد تیم ملی شدم و از آن زمان تاکنون عضو تیم ملی در پایه های مختلف هستم .
 الان در چه رده ای بازی می کنی؟
 درحال حاضر در رده بزرگسالان بازی می کنم.
 به تازگی از مسابقات جهانی پاریس برگشتی، مسابقات  چطور بود؟
مسابقات جهانی پاریس، بالاترین سطح مسابقات پینگ پنگ است که در دو بخش انفرادی و دوبل برگزار می شود. این دوره از مسابقات سه دوره انتخابی داشت که بهترین افراد به مسابقات جهانی اعزام شدند. خدا را شکر من هم توانستم امتیازات لازم را کسب کنم و به این مسابقات بروم. ما برای این مسابقات سه دوره تمرین سنگین در ایران و یک دوره ده روزه هم در مجارستان گذراندیم و به مسابقات عازم شدیم که خدا را شکر رتبه ی خوبی هم کسب کردیم.
 اما برخی می گفتند حریفان تو در این دوره زیاد قدرتمند نبودند؟
این طور نیست. کسانی که در مسابقات جهانی حضور پیدا می کنند همه با قدرت می آیند. من در این مسابقات توانستم حریف یمنی و کانادایی را که رنکینگشان از من بهتر بود، شکست بدهم. رنکینگ من الان ۶۳۰ است؛ در حالی که رنکینگ حریف کانادایی من ۴۵۸ بود. بعد ورزشکار روسی حریف من بود که بسیار قدرتمند و دارای رنکینگ ۱۹۸ بود. من در آن مسابقه کمی هم آسیب دیده بودم و متاسفانه شکست خوردم.
 از قزوین  فقط تو به مسابقات انتخابی رفته بودی؟
من تنها در این مسابقات نبودم. ایمان گلشاهی و محسن شیشه گرها هم حضور  داشتند.
وضعیت پینگ پنگ قزوین را  چطور می بینی؟
هیات پینگ پنگ، برنامه ریزی می کند، استعداد یابی می کند؛ البته در این راه مشکلاتی هم هست. پینگ پنگ، ورزش پر هزینه ای است و برخی از ورزشکاران نمی توانند هزینه آن را تامین کنند به همین خاطر بسیاری از بچه های با استعداد دیگر این رشته را ادامه نمی دهند.
  فکر نمی کنی حضور داوود محمدی در مجلس به پینگ پنگ قزوین ضربه بزند؟
 من این طور فکر نمی کنم. ایشان نظارت بر کارهای هیات پینگ پنگ دارند . قبول دارم که یک مقدار افت کرده ایم؛ اما هم چنان جزو استان‌‌های برتر در پینگ پنگ هستیم.
 مسابقات آسیایی کره جنوبی در پیش است، چه برنامه ای برای این مسابقات داری؟
همان طور که می دانید غول های پینگ پنگ دنیا در آسیا هستند. به همین خاطر امید ما در بخش تیمی است. در حال حاضر در حال تمرین هستیم؛ البته  قرار بود که به پایتخت کرواسی»زاگرب» هم اعزام شویم؛ اما با مخالفت شورای برون مرزی این سفر کنسل شد.
 سقف آرزوی تو در پینگ پنگ چیست؟
من می خواهم واقع نگر باشم. سقف آرزوی من، کسب رنکینگ زیر صد است؛ چرا که تا به حال در ایران فقط نوشاد زیر صد بوده است. نوشاد هم که یک نابغه است. پس من فکر می کنم رنکینگ زیر صد سقف خوبی برای آرزوهایم باشد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.