اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
با حکم رئیس قوه قضاییه؛

“حسین رجبی” دادستان قزوین شد

  • کد خبر : 9163
  • 25 ژوئن 2022 - 16:28
“حسین رجبی” دادستان قزوین شد
طی مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، معاون اول دادستان کل کشور برگزار شد؛ حسین رجبی به سمت دادستان عمومی و انقلاب قزوین منصوب شد.

همزمان با هفته قوه قضاییه و در مراسمی با حضورحجت‌الاسلام موسوی معاون اول دادستان کل کشور، آیت‌الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، اعلایی استاندار، شعبانی رئیس کل دادگستری استان، روح‌الله عباس‌پور و فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی؛ ضمن تقدیر از خدمات محمد قاسمی با بیش از سه‌دهه سابقه فعالیت در دستگاه قضایی و ۳۶ماه مسئولیت دادستانی، حسین رجبی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.

حسین رجبی، دادستان جدید قزوین در این مراسم گفت: لازمه ولایت‌مداری، کار انقلابی و جهادی کردن و مبارزه با فساد است و در خصوص اولویت‌های ۱۵گانه نظام قضایی، ۱۵اولویت را برای توسعه استان در نظر گرفته‌ام.

او افزود: یکی از اولویت‌های بنده مبارزه جدی با فساد است و اگر بخواهیم در این حوزه موفق باشیم باید بسترهای فسادزا را از بین ببریم که ویروس آن رانت و ویژه‌خواری است.

رجبی ادامه داد: مرکز مبارزه با جرایم رانت و فساد را در مرکز استان راه‌اندازی می‌کنیم و همچنین با هیچ دانه‌درشت و کوچکی تعارف نداریم زیرا با هیچکس عقد اخوت نبسته‌ایم و تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم.

دادستان جدید قزوین بیان کرد: ما خادم مردم هستیم و باید وقت خود را در خدمت مردم قرار دهیم، قلم ما در برخورد با فساد تند‌وتیز است ولی در حوزه پیشگیری سعی می‌کنیم تلاش بیشتری داشته باشیم.

او همچنین گفت: در برخورد با جرایم خشن کوتاهی نمی‌کنیم چون زیبنده نیست که وقوع این جرایم را در قزوین، شهری که به دین، اخلاق و علماء معروف است، شاهد باشیم که در این خصوص ما ۸۰درصد جرایم خشن شهرستان تاکستان را نیز کاهش دادیم.

این مقام قضایی استان ادامه داد: مقام معظم رهبری هر سال را به اقتصاد نام‌گذاری کرده‌اند و در این خصوص ۱۱۰شرکت را بازدید کردیم و ۵۰۰شرکت را نیز بازدید می‌کنیم و مدافع شرکت‌های تولیدی هستیم و قطع به یقین مشکلات آن‌ها را برطرف و سامانه ارتباط تصویری با تولیدکنندگان و مردم را راه‌اندازی می‌کنیم.

او یادآور شد: توجه به حقوق عامه و پیشگیری از جرایم در اولویت است و بیش از ۵۰۰طرح و برنامه را تنظیم کرده‌ایم و باید رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در این زمینه به دست بیاوریم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه کمیت مشکلات متعددی داریم، دادسرا با بحران نیرو مواجه است و امروز همکاران ما ماهانه به ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرونده رسیدگی می‌کنند.

پیش از این محمد قاسمی در سمت دادستان قزوین مشغول فعالیت بود که به سمت معاون قضایی دادگستری کل استان تهران منصوب شد و همچنین حسین رجبی نیز پیش‌تر در سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان مشغول خدمت بود و بیش از ۱۶سال سابقه دادستانی را در کارنامه خود دارد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=9163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.