اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

وضعیت آخر

  • کد خبر : 6126
  • 28 آگوست 2019 - 6:15
وضعیت آخر
سال‌ها پیش و در اولین جلسه برگزاری یک کارگاه سینمایی، استاد حسن لطفی در مطلع سخنان خود، به معرفی کتابی پرداخت که بعدها برای بسیاری از کارآموزان، به عنوان یکی از مهمترین‌های عمرشان مبدل شد.
این کتاب مهم در حوزه روان‌شناسی و خودشناسی «ماندن در وضعیت آخر» نام داشت. در آن روزها، از نویسنده خارجی کتاب شناختی وجود نداشت؛ اما مترجم، یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویسان کشور بود؛ اسماعیل فصیح (۱۳۸۸-۱۳۱۳) نویسنده رمان‌های زمستان ۶۲، ثریا در اغماء و… . همین کنجکاوی‌ها پای ما را به مطالعه وضعیت آخر کشاند؛ آن هم مطالعه‌ای که هر از چندگاهی از سر نیاز علمی، تکرار می‌شد.
خواندن این کتاب را به همه افرادی که می‌خواهند رفتار و اندیشه سالمی داشته باشند باید توصیه کرد. در وانفسای چاپ کتاب‌های شبه روانشناسی که در واقع ترویج خرافات مدرن است، انتشار چنین کتاب‌هایی اتفاقی خجسته است. این کتاب که بر مبنای یافته‌های عصب شناسی و آناتومی مغز تهیه شده، کمک بسیاری به درک ماهیت رفتارهای غیرعاقلانه روزمره ماست. به یقین خواندن این کتاب، دیدگاه افراد را نسبت به زندگی خواهد داد و نقطه عطفی در مسیر زندگی‌شان خواهد شد.
کتاب «وضعیت آخر» -که در زبان انگلیسی با عنوان «من خوب هستم– شما خوب هستید» منتشر شد- نوشته تامس ای. هریس (-۱۹۱۳)، روان‌پزشک برجسته آمریکایی است. هدف کتاب «وضعیت آخر» آشناکردن بیشتر شنونده با چگونگی برخورد با احساس‌های بد، تولید احساس‌های خوب و زندگی تمام‌عیار است.
دکتر هریس در کتاب می‌گوید: بیشتر مردم زندگی خود را در وضعیت “من خوب نیستم – تو خوب نیستی” سپری می‌کنند که باعث ایجاد واکنش‌های احساسی بد و منفی نسبت به اطرافیان خواهد شد. دکتر هریس این وضعیت را بررسی کرده و توصیه‌هایی می‌کند تا خوانندگان کتاب وضعیت آخر بتوانند حالت روحی «من خوب هستم – تو خوب هستی» را بشناسند و آن را تمرین کنند.
زبان ساده کتاب و نثر همه پسند آن باعث شده کتاب بسیار خوش خوان بوده، برای افراد غیر متخصص مناسب باشد و تبدیل به یک کتاب پرفروش بشود. همچنین عبارت “من خوب هستم – تو خوب هستی” تبدیل به یکی از پراستفاده‌ترین عبارات روانشناسی شده و به زبان درمانی روانشناسی در دنیا راه پیدا کرده است.
برای مطالعه این کتاب مفید در حوزه روان‌شناسی و خودشناسی می‌توانید به کتابخانه‌های عمومی استان قزوین مراجعه فرمایید.
محسن جلیلوند
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6126

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.