اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
خطوط تولید شرکت «می‌دیسک» به مزایده گذاشته شد

شوک به بزرگترین تولیدکننده سی‌دی خاورمیانه

  • کد خبر : 156
  • 02 ژوئن 2013 - 13:47
شوک به بزرگترین تولیدکننده سی‌دی خاورمیانه
این روزها سومین تولیدکننده سی‌دی و دی ‌وی‌دی جهان حال و روز خوشی ندارد.
 شرکت می‌دیسک که بر اساس ادعای مدیرانش بزرگترین تولید کننده سی‌دی و دی‌وی‌دی در جهان اسلام است، شرایط سختی را می‌گذراند.
 چند روز پیش بود که در روزنامه محلی «ولایت» قزوین، آگهی مزایده اموال این غول تولیدکننده CD و DVDخاورمیانه به چاپ رسید و این طور به نظر آمد که نفس‌های این واحد صنعتی نسبتا موفق و مطرح، به شماره افتاده است؛ اما مدیران این شرکت باوجود مشکلات اساسی و بزرگ هنوز سر پا هستند و با هزار نفر پرسنل به  چرخ تولید را می چرخانند.
 شرکت می‌دیسک که در سال ۱۳۸۲ در منطقه تاکستان راه‌اندازی شد، براساس برآورد‌های صورت گرفته تا سال ۱۳۸۹ در این شرکت بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.
 گرچه ظرفیت اسمی تولید این واحد صنعتی روزانه ۲میلیون عدد انواع DVD,CD است ولی با یک پنجم ظرفیت خطوط تولید کار می‌کند؛ اما این همه مشکلات شرکت نیست؛ چه اینکه بانک کشاورزی برای دریافت اقساط تسهیلاتش دست روی اموال خطوط تولید شرکت گذاشته و چوب حراج و مزایده به این واحد صنعتی استان زده است.
ماشاالهی، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت می‌دیسک در رابطه با به مزایده گذاشتن اموال شرکت با دل پر و عصبانیت به «فروردین امروز» می‌گوید: ۸۰ درصد واحدهای صنعتی استان یا تعطیل هستند یا نیمه تعطیل، بعد با واحد صنعتی ما که  1000نفر در آن مشغول به کار هستند، اینگونه برخورد می‌کنند.
من نمی‌دانم مدیران بانک‌ها اصلا وضعیت کنونی را درک می‌کنند؟ آیا از این برخوردها اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود؟! سال ۸۴ از بانک کشاورزی وام ارزی گرفتیم با یوروی۹۰۰ تومانی، اما امروز باید با یوروی ۵ هزار تومانی پس بدهیم. مگر صنعتگر و تولیدکننده کیمیاگر است که بتواند این نوسان ارز و سودهای بانکی را جبران کند؟
 او می گوید:براساس آگهی چاپ شده، شرکت «ریزموج سیستم» بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال به بانک کشاورزی باید پرداخت کند؛ البته بانک کشاورزی بخشی از خطوط تولید و به‌طور کلی خط ۳ شرکت را توقیف کرده است.
ماشاالهی در مورد آخرین وضعیت این مزایده معتقد است: واحد حقوقی شرکت در حال پیگیری است و به‌زودی این مزایده ابطال یا متوقف خواهد شد، اما این شیوه همیاری و حمایت از صنعت و تولید صحیح نیست. امروز ما برای تامین مواد اولیه با بحران اساسی مواجهیم و در زمینه پرداخت و دریافت ارز موانع بسیار زیاد وجود دارد. از سوی دیگر دولت مالیات ۶ درصد ارزش افزوده را از ما کسر می‌کند؛ اما وقتی ما می‌خواهیم این عوارض را از اصناف کسر کنیم، بخشنامه می‌دهند که حق کم کردن این عوارض را ندارید؛ یعنی عملا ۶ درصد هزینه بر قیمت تمام شده ما تحمیل می‌شود.
عضو هیات مدیره شرکت می دیسک شفافیت مالی را یکی دیگر از مشکلات شرکت می‌داند و می‌گوید: متاسفانه به‌دلیل ارایه گزارشات مالی شفاف و مشخص، دیگر توزیع کنندگان و فروشندگان تمایلی به خرید از سیستم فروش شرکت ندارند و تجهیزات را از بازرگانانی می خرند که اطلاعات مخدوش به اداره مالیات بدهد. از سوی دیگر گمرک هم عوارض پرداختی برای واردات مواد اولیه را استرداد نمی‌کند و هم اکنون شرکت ما فقط ۴۰ میلیارد ریال از گمرک طلبکار است.  این اتفاقات در حالی برای شرکت «ریزموج سیستم» افتاده است که هنوز دو هفته از تشکیل جلسات ستاد تسهیل مشکلات صنایع استان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی‌گذرد که در آن رفع مشکل شرکت «می‌دیسک» با تصویب مصوبه‌ای مورد تاکید قرار گرفت. به نظر می‌رسد برخی تصمیمات سلیقه‌ای حیات واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین را تهدید می‌کند و اگر هر چه زودتر مدیران استان فکر اساسی نکنند باید با بسیاری از برندهایی که سال‌ها برای تولید و ایجادشان انرژی صرف شده، خداحافظی کرد. 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.