اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

بازار در انتظار

  • کد خبر : 150
  • 02 ژوئن 2013 - 13:42
نبض بازار و اقتصاد کشوراین روزها درچهار بخش سکه وارز  خودرو و مسکن می زند . با نگاهی گذرا به این بخش ها می توان به ارزیابی کلی از شرایط اقتصادی استان دست یافت. 
سکه و ارز- چند روز گذشته حال و هوای بازار ارز و سکه استان هم با تبعیت از شرایط کشور دستخوش کاهش و افزایش محسوس بود. این تغییرات واکنش بازار و اقتصاد به  2فاکتور کاهش قیمت جهانی طلا و فضای سیاسی کشور و ثبت‌نام کاندیداها و بعد اعلام نظر شورای نگهبان بود. قیمت سکه به  یک میلیون و ۱۸۰هزار تومان و دلار تا ۳۴۲۰تومان کاهش یافت ولی در واکنش به برخی مسایل سکه به یک میلیون ۳۴۵هزار تومان و بهای دلار هم به ۳۶۵۰ رسید .رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور اعلام کرده تقاضا برای خرید ارز و سکه بالاست و قیمت‌ها تا تیرماه با روند خیلی اندک به سمت پایین حرکت می‌کند اما علی ساربانها رییس اتحادیه طلافروشان قزوین برخلاف رییس اتحادیه کشور معتقد است نوسانات قیمت سکه و طلا ، خرید و فروش را در طلافروشی‌های قزوین کاهش داده است. بسیاری منتظرند در چند روز آینده با روی کارآمدن دولت جدید و اتخاذ شیوه‌های علمی و منطقی در اقتصاد ؛ کشور از این وضعیت خارج شود و دیگر کسی توجهی به قیمت دلار، سکه  نکند  و سرمایه‌ها و پس‌انداز مردم به سمت بانک‌ها و با واسطه به تولید و صنعت هدایت شود.
خودرو- پس از کش و قوس فراوان تعیین قیمت خودرو در پایان سال گذشته و ابتدای امسال شورای رقابت‌ قیمت چند محصول پرتیراژ را اعلام کرد که کاهش اندکی داشت اما در ادامه  شاهد افزایش قیمت اکثر خودروهای داخلی با فرمول جدید خودروسازان هستیم. «مگان» پرچمدار افزایش قیمت خودروی داخلی است این فرانسوی خوش‌فروش که در نمایشگاه‌ها به آقا مگان معروف شده در هفته گذشته ۵میلیون تومان قیمتش بالا رفته و این روزها ۸۶میلیون تومان معامله می‌شود. پژو پارس دوگانه که قبلا ۳۳میلیون تومان بوده روی ۳۶میلیون تومان ایستاده است.
مسکن- بعد از رکود فروردین و اردیبهشت ماه؛ بازار مسکن شهر قزوین تکان تازه‌ای خورده است اما هنوز نمی‌توان آن را رونق بازار خرید و فروش بحساب آورد. بدلیل قیمت بالای خرید مسکن حتی افراد با درآمد ماهیانه بالا هم نمی توانند در کوتاه‌مدت به خرید مسکن روی بیاورند چراکه میزان وام خرید با افزایش قیمت‌ها تناسبی ندارد و با توجه به رسیدن فصل تابستان بازار اجاره مسکن رونق گرفته که در این بازار هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.  فردین یزدانی تحلیلگر بازار مسکن ازسبقت رشد اجاره بها از تورم خبر داده است و می گوید اگر چشم‌انداز شرایط اقتصادی بهبود نیابد وضعیت اجاره‌بها در برخی مناطق شهر بحرانی خواهد شد و فشار مضاعف بر خانوارهای تازه تشکیل شده وارد می شود و پدیده بد مسکنی از جمله اتفاقات احتمالی در بازار اجاره است. براساس نظر تحلیل‌گران اقتصادی و بازار تا چند روز آینده اتفاق خاصی نخواهد افتاد و همگان منتظر مشخص شدن رییس جمهور آینده هستند تا جهت‌گیری سیاست‌های کلان کشور مشخص شودو باز خورد آن ، واکنش بازار و اقتصاد را تعیین کند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.