نوبت تحقق وعده ها

کامیون داران آرام می گیرند؛
نوبت تحقق وعده ها

انعکاس صدای کامیون داران در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان، تنها از تریبون رسانه ها شنیده نمی  شود. بلکه کوچک ترین وقفه در فعالیت این قشر مساوی است با توقف در نقل و انتقال اساسی ترین نیازهای مردم، کمبود عرضه و افزایش تقاضا که خود اعتراض مردمی را به همراه دارد.


شاید این طور بتوان علت کمبودهای اخیر برخی محصولات و کالاها را بهتر دریافت. این در حالی است که سیده حمیده زرآبادی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی کامیون‌داران را رانت، فساد و تبعیض می داند و در این باره می‌گوید: «اگر وعده‌های داده‌شده به کامیون‌داران در همه زمینه‌ها تحقق یابد مطمئناً اعتراض‌های آن‌ها به پایان می‌رسد.»
او همچنین با انتقاد از بی توجهی مسئولان به اعتراضات قبلی کامیون داران و وعده هایی که به سرانجام نرسید، به این نکته هم اشاره کرده است: «متأسفانه در جلسات به مشکلات کامیون داران به‌نحوی‌ که شایسته بود اهمیت داده نشده است و  برخی از مسئولین به وعده‌های داده‌شده در دور قبل اعتراض‌ها توجهی نکرده‌اند.»
عزم دولت جدی شد
این در حالی است که طی چند روز اخیر دولت عزم خود را برای رفع مشکلات کامیون داران جدی تر کرده و قصد دارد، برای همیشه به این قائله خاتمه دهد. شروع به کار کمیته توزیع لاستیک ناوگان حمل و نقل جاده ای قزوین نیز در همین راستا صورت گرفته است. این کمیته با حضور نمایندگان استانداری، فرمانداری های شهرستان های قزوین، البرز، آبیک، آوج، بوئین زهرا، تاکستان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت و روسای کانون انجمن های صنفی رانندگان وانجمن صنفی رانندگان کالا و مسافر و اتحادیه صنف لاستیک فروشان، تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد است تا در راستای تحقق مطالبات به حق رانندگان حمل و نقل کالای جاده ای استان به ویژه تامین لاستیک مورد نیاز، کارشناسان راهداری با حضور مستمر در پایانه کالای استان و رصد امور مربوط به حمل و نقل کالا بر فعالیت های این حوزه کنترل و نظارت داشته باشند.
پیگیری مطالبات رانندگان
افشین پیرنون؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این باره می گوید: «پیگیری مطالبات رانندگان به عنوان یک موضوع اساسی در دستور کار ما قراردارد. حوزه حمل و نقل کالای جاده ای یکی از بخش های بزرگ اقتصادی استان است وفعالیت بیش از 12 هزار نفر راننده و9432 دستگاه ناوگان باری در استان قزوین نشان از اهمیت این بخش دارد. همچنین در این بخش تعداد 84 شرکت حمل و نقل داخلی و 2 شرکت بین المللی، فعالیت دارند.»
رانندگان قزوینی در آخرین اعتصاب خود اعتراض به وضعیت موجود را غیر سیاسی دانسته اند و موضوعاتی چون کمبود و گرانی لاستیک، نبود قطعات یدکی، خطرات ناشی از تردد با لاستیک های فرسوده و .... را عامل اصلی این تجمعات دانسته اند که لازم است مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

پنجشنبه 19 مهر 1397
09:56:16